MiniLi
Trådstartare
Ja och då hade det väl varit logiskt om hon även föreslog tex hormonspiral som anses ge väldigt liten systempåverkan?Med utgångspunkt från att vilja ha så lite yttre påverkan som möjligt på det endokrina systemet, så känns det inte så misstänksamt tycker jag. Jag tycker det är mer misstänksamt när läkare knappt vet nåt om ens sjukdom men ändå är tvärsäkra på att de problem jag har inte kommer från den.
Jag förstår i den här tråden att det här synsättet inte är så populärt. Men om ni vill veta mer kan jag skicka kontaktuppgifter, jag kan liksom inte förväntas försvara forskning eller brist på forskning i detta område. Jag jobbar med energiförsörjning, inte medicin eller medicinsk forskning. Därför går jag till en inriktad läkare med dessa frågor, och inte till mig själv.
Jag är inte heller läkare eller expert på detta men alla kan ju göra en sökning på internet och det är ganska lätt att få ett hum om ifall påståendet verkar vara i linje med gällande synsätt i läkarkåren eller om det finns någon form av evidens. När man inte hittar något alls utöver märkliga hemsidor och typ "allers" så låter det inte så trovärdigt..