Sv: Spinoff på *mitt barn ska ha barn*
Det var så lustigt. Efter att ha läst den andra tråden så fick jag senare på kvällen ett telefonsamtal.
Fick reda på att en manlig väns dotter, som är 18 år, ska ha barn.
Vännen blev även han förälder tidigt liksom min bror.
Då vännen är inne i en begynnande 40-årskris så ska vi trycka upp en t-shirt som det står "MORFAR" på.
DET kommer han inte att uppskatta när han svänger sig på dansgolven i sommar!
Därmed är vi inne på en annan viktig aspekt.
Vi som väntar länge med att skaffa barn. Vi kan inte heller räkna med samma stöd från våra föräldrar. Nu är min mamma och pappa helt underbara morföräldrar (utan dem vet jag inte hur jag skulle klara mig! Ni ser, man kan vara över 35 och känna så ändå!
) men jag märker också att de inte orkar på samma sätt som de skulle ha gjort för 20 år sedan.
Nu träffar mina barn dem nästan varje dag och de sover över, är med på semestrar osv. men jag märker ändå en väldig skillnad.
Som att båda envisas med att barnens jeans ska sitta uppdragna till armhålorna på dom!
Jag önskar att mina barn kommer skaffa barn tidigare än mig!
Jag vill orka vara aktiv och engagerad i mina barnbarn. Inte en tandlös kärring som sitter helt senil bakom en florgardin..
Så svaret på din frågeställning blir att JAG kommer antagligen bli en hysteriskt jobbig svärmor som svamlar om ljudet av "små tassande fötter" efter att de har fyllt 25!