Sv: spinoff på "heliga vattenhinkar"
Frågar man så får man låna i stort sett vad som helst av mig, blir dock besviken om det lämnas ttillbaak smutsigt eller i betydligt sämre skick dock. MEn det har nog nästan aldrig hänt, så lånar glatt ut mina saker. Lånar dock sällan saker av andra, i alla fall inte hästsaker.
Ett tag var det ganska många tjejjer i stallet (typ 14-åringar) som hade sina första foderhästar, eftersom de hyrde dem från företag bara 10 månader i taget o inte visste riktigt om de skulle ah samma hästar året efter eller kanske till och med köpa egen så satsades det förståeligt nog inte så mkt pengar till mer utrustning för de hästarna än absolut nödvändigt. Kan jag väl förstå då vissa saker blir lite dyra om man bara kna avända de en vinter eller under någon månad när behov för just det finns o sen kanske inte passar hästen man har nästa år.
Dessutom tar det ju litet tag med första hästen att upptäcka vad man faktiskt behöver, o man står kanske ibland lite akut utan ngt man har behov av. Då blev det att jag lånade ut mina saker mkt, och de visste att de gärna fick ta ur mitt skåp vid behov, är jag där frågade de men annars var det bara att ta, o lämna tillbaak när man e klar.
Enda gången detta var ett problem var när en (ursäkta uttrycket) skitunge, bortskämd till max, hade glömt sina ridstövlar när hon skulle iväg och hoppträna med ponnyn på anant stall.
hon lånade då mina stövlar, utan att fråga. Jag kom till stallet för att rida 10 min efter att hon ridigt iväg (hon skulle då alltså vara borta minst 2 h till). Som tur var hade jag ett par extra judpush som jag aldrig använder stående, använder dem inte av en anledning, så jag kunde i alla fall rida.
Blev ganska sur då faktiskt, hon visste att jag inte varit i stallet den dagen o det var ganska så stor chans att jag skulle komma för att rida medans hon var borta. Hade hon frågat, så hade jag antagligen sagt ja, och då varit förberedd på att ha mina jodpush istället...