Om man ändrar formuleringen till hittar eller träffar, skiljer sig din åsikt då?Det är ju det importera står för. Inte för jämställda förhållanden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man ändrar formuleringen till hittar eller träffar, skiljer sig din åsikt då?Det är ju det importera står för. Inte för jämställda förhållanden!
Dåså, en jämlik relation baserad på bådas önskan om att leva med varandra helt enkelt.Nej det hade jag inte alls gjort .Jag tog inte henne för att han var thai utan det kunde lika gärna blivit en svensk utan det bara föll sig så och vi passade ihop och trivdes tillsammans .Vi träffades i ca 5 år innan vi slog till
Om man ändrar formuleringen till hittar eller träffar, skiljer sig din åsikt då?
Jag menar om man inte nämner importera alls.Inget förhållande som baseras på att den ena importerar den andra kan någonsin vara jämställt oavsett var dom hittas eller träffas.
Läs inläggen jag refererade till.
Jag har sett att du skriver det, men det är inte det jag avser.Jag har pratat allmänt som svar på dina inlägg. Blir svårt att diskutera med någon som tar det personligt, eller hur var det du skrev? Det ÄR en vanlig kommentar - både för män och kvinnor med utländsk partner. Men jag umgås nästan bara med folk där den ena eller andra är utländsk, och många har tyvärr fått den kommentaren i ansiktet.
Det kan man säga .Jag behandlar henne som vilken svensk kvinna som helst och vi är helt jämlika i förhållandet och skulle jag våga något annat så skulle jag få det hett om öronen för henne kör man inte hur man vill med utan att det bli utdelning så att sägaDåså, en jämlik relation baserad på bådas önskan om att leva med varandra helt enkelt.
Finns väl inte så många anledningar till varför Svenska kvinnor importerar sig en Gambian.Det finns faktiskt inte så jättemånga anledningar till varför Svenska män importerar sig en fru. Nej faktiskt inte!
Finns väl inte så många anledningar till varför Svenska kvinnor importerar sig en Gambian.
Ok.Jag har sett att du skriver det, men det är inte det jag avser.
De är antagligen desamma som för alla som "skaffar" genom att använda sig av sina ekonomiska resurser. Oavsett om man är man eller kvinna är det förkastligt.Finns väl inte så många anledningar till varför Svenska kvinnor importerar sig en Gambian.
Jag menar om man inte nämner importera alls.
Nej att om en svensk man är gift med en thailändsk kvinna så är det inte per automatik problematiska aspekter eller utnyttjande som ligger bakom.Jaha du menar om man inte säger det högt så finns det inte?
Nej att om en svensk man är gift med en thailändsk kvinna så är det inte per automatik problematiska aspekter eller utnyttjande som ligger bakom.
Precis så då har du byggt ditt argument så att det är dåligt om det är dåligt, du har rätt. Då är det dåligt.Nej vem har sagt det? Är det ett förhållande på lika villkor där ingen är i beroendeställning av den andra tex då som framförts i inläggen på första sidan, ja då är det ju helt ömsesidigt och ett fritt val. Då är det ingen importfru
Jag tror du är runt nummer 10 på den bollen......Nej att om en svensk man är gift med en thailändsk kvinna så är det inte per automatik problematiska aspekter eller utnyttjande som ligger bakom.
Det finns inte så många anledningar till att gubbar importerar unga tjejer från utlandet öht, som sedan svartsjukt bevakas och inte får prata med andra utan att han är närvarande och helst inte alls. Jag har sett och hört lite för många av de här gubbarna, samma gubbar som i övrigt tycker att det kommer för mycket svartskallar till landet.Finns väl inte så många anledningar till varför Svenska kvinnor importerar sig en Gambian.
Jag tycker det är helt och fullt rimligt att döma och framför allt fördöma det här fenomenet just för att man till skillnad från dig inte blundar för verkligheten.Läs du vad jag har skrivit istället. Jag har aldrig sagt det, jag säger att man ska vara förbannat försiktig att döma andras livsval och förhållanden man egentligen inte vet något om. Du har troligen både det ena och det andra att säga om mig och min man också om du skulle ha en chans - men vad vet du om det? Ingenting. Återigen. Jag ser problemet. Men jag håller i många fall inte med.
Men verkligen. Sluta.Jag tror du är runt nummer 10 på den bollen......
Ledsen men för att jag inte delar din åsikt att alla relationer är miserabla blundar jag inte för verkligheten.Jag tycker det är helt och fullt rimligt att döma och framför allt fördöma det här fenomenet just för att man till skillnad från dig inte blundar för verkligheten.
Och tvärtom, va?. Eller har du helt missat artikelserien i Expressen förra veckan?Det finns inte så många anledningar till att gubbar importerar unga tjejer från utlandet öht, som sedan svartsjukt bevakas och inte får prata med andra utan att han är närvarande och helst inte alls. Jag har sett och hört lite för många av de här gubbarna, samma gubbar som i övrigt tycker att det kommer för mycket svartskallar till landet.![]()