Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Jag pratade med dem och sa att barnen MYCKET hellre äter vindruvor t ex, så då fick de ta med sånt istället, om de tvunget skull ha med nåt.Eller en Pixibok eller serietidning. Det är ju av välvilja, men man kan försöka ge alternativa välviljesaker...

När min son var mindre skulle han få godis av mig när vi var och handlade, lite paff blev jag när han valde vindruvor istället.... :D

Min dotter däremot... skulle nog byta ut vad som helst mot lite fin choklad... undrar vem hon brås på :angel:
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Jo vi dricker mycket saft.
Men mycket mindre nu när barnen klarar av att dricka mjölk.

Det blir saft till maten och när det skall vara litet trevligt och socialt, som när vi dricker kaffe.
Och så vatten däremellan och när man är törstig.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

.... kvällsmat som i macka.

Macka till kvällsmat?
Det skulle aldrig gå här.
Det behövs MAT som i mat och potatis.
Lagad, redig mat med alla tillbehör.
Annars så är ju alla hungriga igen någon timme senare.

Och då så blir det ett evigt nallande i skåpen.
Mätta ungar lämnar bullarna ifred.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Macka till kvällsmat?
Det skulle aldrig gå här.
Det behövs MAT som i mat och potatis.
Lagad, redig mat med alla tillbehör.
Annars så är ju alla hungriga igen någon timme senare.

Och då så blir det ett evigt nallande i skåpen.
Mätta ungar lämnar bullarna ifred.

Ja, jo. Men som i vårt fall äter barnen lunch runt halv tolv på dagis, sedan äter vi gemensam middag runt fyra. Då sätter jag knappast fram en lagad middag till klockan sex....
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Egna regler kan man ha hemma.
Borta så får man ta seden dit man kommer.

Gäller detta även om det är alkohol eller tobak till barnen?

Har en väns vän som är barnläkare. Han jämställer socker till barn som knark till vuxna.

Jag kan inte heller se varför barn ska ha en massa saft och godis bara för att de är borta. Vissa saker får man inte, thats it!

/ponte utan barn men med många i närheten.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Min egna mamma har blivit så på senare åren, vilket jag blir så jäkla arg på. Jag säger att det blir inga kakor för vi ska hem och äta, men 1 gör väl inget säger hon och sträcker fram kakburken. Det har blivit många arga adjö då må ni tro. Och säger man till barnen på skarpen så får man höra: att så farligt var det inte, skäll inte på barna. Lägg dej inte i tycker jag då och då blir mamma sur och ledsen. Så hur jag än vrider mej så blir det surt just för tillfället när vi åker till barnens mormor och morfar. Jobbigt är det.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Egna regler kan man ha hemma.
Borta så får man ta seden dit man kommer.


Har jag sagt att det blir inte mer saft och kakor så får väl jag bestämma det själv:mad:
Är man på kalas är det annolunda, men om jag spontant hälsar på hos någon så är det vanliga vardagliga regler som gäller i vår familj. En lite kaka och ett glas saft eller läsk, thats it inget mer, och mina barn tycker inte att det är konstigt.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Har en väns vän som är barnläkare. Han jämställer socker till barn som knark till vuxna.

Det håller jag med om.
Men om jag tycker att jag kan dricka alkohol på fest.
Så tycker jag i rimlighetens namn även att barnen kan få äta godis.

Röker är det ingen som gör.
Jag skulle dö då, så det är enkelt att avstyra.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Har jag sagt att det blir inte mer saft och kakor så får väl jag bestämma det själv:mad:
Är man på kalas är det annolunda, men om jag spontant hälsar på hos någon så är det vanliga vardagliga regler som gäller i vår familj. En lite kaka och ett glas saft eller läsk, thats it inget mer, och mina barn tycker inte att det är konstigt.

:bow: :bow: Precis vad jag tycker! :bow: :bow:
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Egna regler kan man ha hemma.
Borta så får man ta seden dit man kommer.

Inte här iaf. Det beror givetvis på vad det gäller, men när det gäller tex godis så äter vi inte det bara för att vi kommer bort. Vi måste ju kunna ha våra regler fastän vi är borta.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Knapplån...

Märkligt detta med gränser och regler. Man får väl se hur det blir med mitt eget barn. Men...

När jag är ute, och någons söta hund tittar på mig och viftar på svansen, så frågar jag alltid om jag får hälsa. -Ja, men visst!? säger ägaren och ser förvånad ut över att jag frågar.

Jag tycker det är konstigt. Om någon har en hund som de försöker dressera till att inte hoppa och hälsa på allt och alla, så ska väl inte jag komma och sticka fram näven utan att fråga?! Jag skulle inte uppskatta det om jag hade hund, i alla fall.

Än har det inte hänt att någon stuckit ner händerna i vagnen och nypt lillen i kinderna och lajjat med hans händer, men om någon gör det tänker jag tala om vad RS gör med ett litet barn och hur det sprids...

Och nu tillbaka till dagorndingen...

Fny
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Mycket bra inlägg ! :) :bow: :bow:
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Vilka konstiga ställen ni verka att vara på.
Och otrevliga.

Jag väljer bort sådana borta.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Vad du är snabb på att dra trista slutsatser! Nej, vi har aldrig varit på sådana ställen. Men du är kanske inte så konsekvent trots allt vg att ta seden dit man kommer, med andra ord? Det gäller kanske inte i alla lägen trots allt. ;)
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Det är en sak med seder.
Och en helt annan sak med dåligt beteénde.

Dessutom så besöker jag ju bara platser som jag gillar.
Jag skulle inte åka till Irak just nu och ta den seden dit jag kom.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Vilka konstiga ställen ni verka att vara på.
Och otrevliga.

Jag väljer bort sådana borta.
:bow:

Varför ens åka till dessa personer som det tydligen inte går att resonera med om det nu ändå orsakar så mycket tjafs och otrevligheter? Eller åk dit utan barnen då om ni måste. Jag skulle iaf inte orka lägga ner så mycket energi på att driva den diskussionen. Då finns det bättre saker att ägna tiden åt.
 
Sv: Spinnoff* Det är klart att han ska ha lite saft...

Nu är det ju inte så att vi brukar umgås med sådana personer eller åka till sådana ställen. Jag hårddrog bara I_U´s resonemang.

Tycker du och I_U drar alldeles för snabba och lågtgående slutsatser utan att ha nåt på benen! Det blir nästan komiskt ärligt talat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 799
Senast: alazzi
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 476
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
932
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 125
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp