Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag råkat ut för att två olika tränare har olika sätt att rida spinn. Och jag känner mig rätt förvirrad. Och undrar givetvis hur folk brukar göra? Olika sätt kan ju fungera för olika hästar så ingen metod är ju fel. Så länge som det känns rätt och fungerar.
Jag hakar på med följdfråga
Med tanke på skänkelns placering....
Hur får man hästen att förstå skillnaden mellan att jag vill spin eller att jag vill sidepass?
// M
Först en halt/stop, hästen ska stå still. Sedan ett steg fram så hästen är framåttänkande (eftersom det är framdelen du ska flytta runt, framåt fast åt sidan). Ska du göra en spin åt höger så lägger du an vänster tygel mot hästens hals, ställer hästen med höger tygel, lägger an vänster skänkel så hästen trampar över i bak (med vänster bakben blir det väl..hmm *tänker*). När hästen trampar runt/över korrekt i bak så släpper man fram hästen ett steg och gör likadant igen.
Om hästen tänker bakåt så stannar den till slut upp eller så backar den, vilket vi inte vill.
Jag hakar på med följdfråga
Med tanke på skänkelns placering....
Hur får man hästen att förstå skillnaden mellan att jag vill spin eller att jag vill sidepass?
// M