Spinkig Grand danois

Z

zerco

hej jag tänkte bara höra om någon har någon bra ide om att få min lilla pojke att lägga på sig lite mer hull......han har väldigt hög ämnesomsättning + att han är väldigt aktiv,
jag har testat fetare mat samt foder oljor av olika slag....finns det någon som känner till nå bra fett tillskått eller dyligt så vore jag väldigt tacksam om ni kunde skriva ner ett par rader tack på för hand

obs: han är avmaskad och frisk enligt leg vet ds.

vänliga hällsningar Nicklas

Sv: Spinkig Grand danois

vad får han för foder? det finns ju mat för aktiva hundar med väldigt hög fetthalt. äter han dåligt finns det olika färskfoder eller BARF att prova på. som tilläggsfett ska visst ister vara bra (om de nu äter det). vegetabiliska oljor ska visst vara mindre bra för hundar. lycka till!

Hej och tack för ditt inlägg....ville bara fråga vart kan man köpa ister?

mvh Nicklas

Ister är superbra!!!

Bor du runt Sthlm, så kan jag förmedla kotakt.
Annars får du ringa EllcoFood AB 046-72 28 00

Ister kostar runt 30 :-/kg.

en liten fråga bara... vad är det för skillnad på ister och talg? förutom att de väl kommer från olika djurslag?

Hejsan
Ville bara rekommendera Vom om du inte har testat det innan. Det är som det låter ren ko-mage och ges som ett tillskott till det vanliga fodret. Våran grandis växte som bara den på höjden och smalnade av rejält så då gav vi honom under en period vanligt färskfoder och vom.
Sedan övergick vi till högprotein färskfoder (allt är av märket Priima) för att fortsätta få honom att hålla vikten men minsta dagsmängden.

Vad äter han för foder idag ?

Det är av stor betydelse för att kunna tipsa dig om vad du ska ge till din GD

/ C som också har en GD

Ister har lite högre smältbarhet, men talg kan man också ge.
Kycklingfett är också bra, men det går nog inte att köpa separat.

Ister finns i en variant som är som smör i konsistensen.
Väldigt lätt att hantera då.

Håkan Kasström (veterinär som forskat runt kostens betydelse för hundens hälsa tillsammans med Åke Hedhammar) sa att ister var den absolut bästa fettkällan till hund.
Jag frågade inte varför...

ok tack! inte för att jag skulle behöva ge något fettillskott till mina jyckar (tillräckligt feta ändå) men man vet ju aldrig hur det blir med kommande hundar. här i närbutiken säljs fryst talg, kanske är det vanligtvis lättare att få tag på?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka