Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Ett gäng ömsningar ikväll! <3 Eller ja, alla är inte från just idag, men senaste veckan. :)

1733506486532.webp

Den ljusa till vänster är inte en tarantell förstås, det är min Mclays spectre, en lövinsekt. :)

Jag har precis fått ta bort en av mina stora flickor, hon fastnade i sitt öms och det fanns helt enkelt ingenting att göra. Hon har suttit där sedan igårkväll och ingen framgång... jag försökte hjälpa men det var uppenbart att det var kört.
Min första flicka. Jag sitter här och storgråter, usch så hemskt det var! Men jag kunde ju inte bara lämna henne där!

Jag har precis fått ta bort en av mina stora flickor, hon fastnade i sitt öms och det fanns helt enkelt ingenting att göra. Hon har suttit där sedan igårkväll och ingen framgång... jag försökte hjälpa men det var uppenbart att det var kört.
Min första flicka. Jag sitter här och storgråter, usch så hemskt det var! Men jag kunde ju inte bara lämna henne där!
Beklagar :( :heart

• Hjärta
Reactions: Sel
....men på en annan not har jag lovat att sittadjurvakt åt kollegans son igen över jul. Utöver lilla geckon och världens tjockaste pygmeskorpion har jag nu också två bönsyrsor (jag äääälskar bönsyrsor!) och en giant centipede (ungefär den enda invert jag är rätt rädd för 😅) så det blir ju trevligt!

Centepiden är så mycket större än jag trodde! 😅 Det blir att mata genom lilla luckan.
Jag får erkänna att jag ryser lite lätt när jag tittar på fotot av den 😅. Vet inte riktigt vad det är som gör det, alla benen eller det ihop med den långsmala kroppen. Bilden av att den kryper på mig poppar upp i mitt huvud :nailbiting: :laugh:

Jag får erkänna att jag ryser lite lätt när jag tittar på fotot av den 😅. Vet inte riktigt vad det är som gör det, alla benen eller det ihop med den långsmala kroppen. Bilden av att den kryper på mig poppar upp i mitt huvud :nailbiting: :laugh:
Jag tycker egentligen att de är läckra, nästan vackra.... men jösses när de rör sig! Det finns inte en chans att läsa dem. De är ÖVERALLT! Och jag vet at OM de biter tar det jätteont. De biter också betydligt kvickare än mina snälla taranteller. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka