Sel
Trådstartare
Klart du också ska ha en horror hamster!Nu har jag läst ALLA inlägg i den här fascinerande tråden och klickat runt på länkar och nördat ner mig! Jag har tillbringat nyårsdagen på akuten och var tvungen att sysselsätta mig med något så nu har jag blivit lite besatt av spindlar!
Hur funkar det om man vill börja med denna hobby och inte känner någon som redan har spindlar? Går man med i någon förening? Var köper man spindlar om man inte har kontakter, inte på djuraffärer väl? Och vad kan sådana här skönheter kosta?
Jag vet faktiskt inte riktigt var man köper spindlar i Sverige men det lär finnas facebookgrupper eller liknande där du kan få kontakt. Invertmässor finn säkert också, och så kan man förstås köpa i djuraffär, men då får man räkna med ett rejält överpris på både slings och större exemplar.
Jag började med tre slings och har nu sjutton stycken och är ganska nöjd med det, men i hobbyn är jag väldigt småskalig. Titta bara på @WhoIsItAgain! Älskar att ha dem som små tottingar och se dem växa upp bara.
Har du hört dig för någonstans än så länge?