Jo det är jag som är så orimlig Det är ögonen! Det som är det fina med de här större modellerna är att ögonen ofta är så små så man knappt ser på bilder, jag tycker det är obehagligt att det är så många, två räckerJag tror ju mindre/kortare ben desto bättre oftast funkar. Sedan kommer jag inte ihåg om det var du eller någon annan som tyckte att "hoppspindlar" var värre än ändra eller inte, de är ju annars den art som vinner allas hjärtan just för att de är fluffiga och faktiskt ser bra genom alla ögon, så att de "lägger huvudet på sned" och generellt agerar mer interaktivt än andra spindlar som oftast ser väldigt dåligt.
De har jag inte lika stora problem med roligt nog, de är liksom inte spindellika nog tror jag? Sen vill jag ju ändå inte ha dem på mig men bryr mig inte på samma sätt om det t.ex sitter en i hörnet i farstun.Jag kom tänka på de där små husspindlarna med bara typ en knappnål till kropp och resten mycket längre trådben..
Nu vill jag absolut inte snacka skit om Pepsi men den här bilden hajade jag till lite på. När benen liksom är lite krullade sådär så stör det mig, fick en liten rysning. Men jättefin rumpa! Hoppas på en lite mer högupplöst bild i framtiden kanske där man kan se skiftningarna lite bättre?Pepsi, Typhochlaena seladonia
Visa bifogad fil 71547
Då jag måste fota alla för ett tillstånd att ha tarantulas kommer här några bilder. Men måste få "beklaga" mig. Listan på vilka som anses "farliga" är total ologisk. Denna lilla dvärgspindel som inte är farlig alls står på listan medan flera rätt potent giftiga old world arter inte är med.
I stället är nästan alla new world med.
New World försvarar sig med att sprätta brännhår som iof kan klia rätt ordentligt men inte mer och därför rekommenderas de i första hand till nya i hobbyn. Old World försvarar sig med att bitas och en del har gift nog att du kan bli ordentligt dålig i flera dagar och till och med kan behöva sjukhusvård.