Spindelgift?

Draumsyn

Trådstartare
Finns det ngt man kan köpa för att slippa spindlar och annan ohyra?
Myrr finns ju för myror så då borde det väl finnas ngt motsvarande även för spindlar och annat äckel?

Stod just och rengjorde ett helt fönster i ren panik, har spindelfobi och när jag öppnade fönstret såg jag en STOR spindel i attackställning under själva fönstret om man säger så, död dock så fick bort den. Upptäckte även flera spindellik... *spysmiley*
Så rengjorde hela fönstret.

Nu vill jag inte få tillbaka dem (och på så vis minimera risken för hjärtattack för min del :cool:)

Vad finns det ute på marknaden?
Ngt som är som myrr som man kan strö runt huset eller ha på runt fönster, dörrar och lister.

Huuuua säger jag bara!

Sv: Spindelgift?

Om det är så allvarligt som risk för hjärtattack rekommenderar jag kognitiv beteendeterapi.

Jag var inte helt 100% seriös ;)

Men det skulle iofs kunna vara ngt, vore skönt att bli av med spindelfobin.

Men nu till själva frågan, finns det ngt man kan göra för att slippa få in spindelpäcklarna?

Jag kör med wd40 effektivt och smörjer fönstergångjärnen samtidigt :) Finns i bildelsaffärer :) Sprejjar man på spindel dör den på fläcken :)

Okej? Vad är det för typ av medel? Vad andvänds det till "normalt"?
Går kanske att hitta på mekonomen eller biltema?

Och håller de äckelpäcklarna borta? :devil:
Vill ha ngt som de tycker är så äckligt att de inte vill sätta ens ett ben i mitt hus :D

Ska följa denna tråd med stort intresse, är nämligen lika rädd som du. Om en spindel kommer på mig kan jag stå och darra i flera minuter helt okontrollerat och känna mig äcklad och få nästan som ångest... :crazy:

Vet ej om de hjälper så. men effektivt om man vill döda som är där. :) WD-40 är rostlösande och används också väldigt flititgt om man vill ha loss fastrostade bultar :) Smörjer bra i kontakte rom man har erj (osäker stavning).

Ärg stavas det.

Fobiträning är den bästa spindelborttagaren. Spindlar behövs.

Skaffa katt :idea: ;)
Mina slåss om att äta upp våra spindlar
De tar ju dessutom hand om andra kryp åt dig också, spindlar o flugor är rena delikatessen :d

Just det!!!
jag gillar mina spindlar och förstår inte hur man kan ta bort sånna små sötnosar med gift.har ingen sett dessa mammaspindlar som kånkar på sina små spindelägg i en påse på magen?hur sött som helst så titta ni lite nogsammare på era spindlar.:)
sen finns det fridlysta oxå.

Ne fy, ja höll på att stupa förut när jag laga mat. Titta ut genom fönstret och fick se en äcklig hårig spindel hänga på fönstret, Isch.

Samma här jag blir skiträdd och börjar hyperventliera...

Sen får jag städmani och måste tokstäda där jag vet att spindeln vart eller gått, jag är medveten om att detta är en fobi som borde tränas bort.

Det är inte kul med fobier, en gång när jag var liten fick jag en STOR långbent spindel i håret! :eek:
Snacka om att skrika i högan sky, sen vart det tokstädning och ungefär 10 vändor i duschen. Detta är inte normalt det fattar även jag.

Hur som helst vill jag inte ha de inne, bor i en gammal stuga så isoleringen är ju inte helt hundra, men pratade med hon som äger huset och tydligen skall det komma hit en fönsterputsare snart som skall gå igenom alla fönster på gården. Förhoppningsvis blir det mindre päckel med renare fönster?
Är bara i och vid fönstrerna som jag sett spindlarna hittils.

Någon annan som han några anti-spindeltips?

Huuuuuu!
Det är benen jag har ngt emot, deras långa superäckliga ben och huuuu!
Jag har inget emot dem ute, de får bo ute hur mkt de vill och krypa runt och käka insekter. Men i mitt hus vill jag INTE ha dem.

Och dödar dem helst inte, kan jag få ut de på annat sätt så gör jag det.
Är därför jag efterlyser ngt "medel" som gör att de inte vill komma in.

Varför tar du inte hellre itu med din fobi istället för att försöka hitta kortsiktiga lösningar på medel som ska sk ta bort spindlarna för stunden ? Spindlar finns överallt, och det är väl smartare att få bort en fobi som är enkel att bota istället för att sitta och ägna merparten av sin tid till kortsiktiga lösningar som inte leder någonstans alls ?

Spindelfobi räknas till gruppen specifika fobier och behandlingen som enligt forskning visat sig vara den man bör välja är kognitiv beteendeterapi.Det finns en lista över utbildade kognitiva beteendeterapeuter i Sverige på http://www.kbt.nu där du kan se vilka som finns geografiskt nära dig.

Att städa rent i hörn och under soffor och se till att göra det omysigt för spindlar borde minska förekomsten av dem åtminstone. Annars är de väl att lära sig leva med dem :crazy:

Jag blir själv totalt panikslagen av att se spindlar inomhus, ute däremot och i stallar klarar jag oftast av dem numera, sålänge jag inte behöver ha dem nära inpå mig. Det är som att förnuftet så smått kommer tillbaka och får mig att inse att spindlar (dessa fruktansvärt äckliga kryp) faktiskt är nyttodjur.

Senast ändrad:

Stod just och rengjorde ett helt fönster i ren panik, har spindelfobi och när jag öppnade fönstret såg jag en STOR spindel i attackställning under själva fönstret om man säger så, död dock så fick bort den. Upptäckte även flera spindellik... *spysmiley*

:rofl:,alltså nu när jag läser lite nogare, hur kan en död spindel vara i attackställning?:cool:, var det inte en platt ställning eller nåt sånt där under fönstret?

KL

Jag tycker det är elakt att döda spindlarna!
Ta tag i eran fobi istället!

Spindlar gör mycket gott för hemmet och har lika mycket rätt att finnas som ni har.

Jag är själv rädd för dem ibland, dock inte tarantlar, har haft såna själv.
Vaknade för ett par dagar sen av att en STOR spindel kröp bredvid mig i sängen, mot mig. Sambon fick ta ut den. Men skulle aldrig kommit på tanken att döda den.

:mad:

KL

Jag tycker det är elakt att döda spindlarna!
Ta tag i eran fobi istället!

Spindlar gör mycket gott för hemmet och har lika mycket rätt att finnas som ni har.

Jag är själv rädd för dem ibland, dock inte tarantlar, har haft såna själv.
Vaknade för ett par dagar sen av att en STOR spindel kröp bredvid mig i sängen, mot mig. Sambon fick ta ut den. Men skulle aldrig kommit på tanken att döda den.

:mad:

Du anser det vara elakt ja. Själv dödar jag myggor. Kommer det in myror dödar vi dem, även getingar dödas ibland.
Spindlar får mig att svimma så dem tar sambon hand om.
Men jo, jag är ganska ond också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka