R
Raderad medlem 94602
En bild med så många lager av obehag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är nog ungefär min analys. Uppblåst ego utan tillstymmelse till självreflektion eller impulskontrol.ja det där har jag också tänkt på. Han är kanske mer grandios med noll impulskontroll?
jo. Men det kanske upplevs så för att han är välutbildad och har odlat sin engelska excentriskhet? Kryddat med sin överklassbakgrund? Trump kommer ju ursprungligen från arbetarklass hävdar han själv åtminstone. Hur som helst, är de väl båda utmärkta exempel på en höger i fullkomlig kris.Likheterna är ju slående, men jag tror att gossen i London ändå är lite mer sammanhängande, om du förstår hur jag menar.
Och om han låtsas, varför? Vad är poängen med en sådan strategi, om det är en strategi?
Och om han faktiskt är sådan som han framstår, hur ska en tänka för att kunna förhålla sig till det?
Hur tänker ni om Trumps "ledarstil", hans plötsliga påhitt och utspel, allt obehagligt han säger om tex kvinnor med mera?
Han framstår som ärlig.
Att hävda att Trump skulle vara ointelligent är förövrigt skrattretande. Det är oerhört svårt och kräver intelligens att vara så framgångsrik på så många fält som han varit.
Jag hade inte tankt ge mig in i den har traden, men maste bara fa hora Vilka falt varit framgangsrik i?
Haha ja. Han har nog liksom sin egen logik. Men han gör ju såhär med allt, hävdar en massa saker utan att någonsin ändra beteende.Sant! Jag tänkte fel. Jag tänkte mig att man försöker agera smart när man vill framstå som smart, men Trump väljer istället att hävda att han är smart. (En lättare, men tyvärr sämre strategi.)
Politiker, affärsman, programledare bland annat.
Han började inte direkt från noll, och hade förslags inte kommit någonstans utan sin pappas förmögenhet. Hans företagsverksamhet känns något tveksamt med tanke på att han vägrar visa skatteunderlag och skulder som är kutym för amerikanska presidenter. Vidare så vill han inte offentliggöra betyg från sina studier och det känns ganska talande att det framkom att Michael Cohen blev ombedd att buda på ett porträtt av Trump, så det skulle vara det som såldes för mest pengar på auktionen i fråga, med företagets pengar.Politiker, affärsman, programledare bland annat.
Du glömde frisyren.
Måste säga att jag inte hänger med i dina tankebanor. Du menar att hans ledarstil är bra och bidrar till en stabil organisation?Nu är det säkert någon som blir irriterad på hur jag beskriver och det är personlig åsikt.
Jamen jag får intrycket att han har den där ledarstilen att ingen vill att något beslut hamnar hos chefen så väldigt många ansvarsfulla människor ser till att livet fungerar. De personerna som ledare delegerar egentligen väldigt mycket ansvar nedåt i organisationen vilket innebär att bla kvinnor, som vill och orkar, kan ha lättare i en sådan organisation, t ex sanders. Det blir lätt en ”rörig” organisation eftersom organisationen är organisk och förändras lätt. Han har ett fåtal personer med högt förtroende och de har varit med länge. En stabil organisation, rättsstaten i detta fallet, är en fördel runt en sådan ledarstil och de brukar inte dra sig mot politiska makten eftersom de liksom gillar röran.
”Härska och söndra”-tekniker är en ledarstil bidrar till rörigheten och motverkar konkurrerande ledare i organisationen. Den ålderns, fyrtiotalister, ledare var han en vanlig ledartyp. Han verkar väldigt frisk för sin ålder.
Menar du att Vita huset är "organisationen"? Det är sinnessjukt hur många från Trump-administrationen som lämnat, antingen genom att de har blivit sparkade eller på eget initiativ.Nu är det säkert någon som blir irriterad på hur jag beskriver och det är personlig åsikt.
Jamen jag får intrycket att han har den där ledarstilen att ingen vill att något beslut hamnar hos chefen så väldigt många ansvarsfulla människor ser till att livet fungerar. De personerna som ledare delegerar egentligen väldigt mycket ansvar nedåt i organisationen vilket innebär att bla kvinnor, som vill och orkar, kan ha lättare i en sådan organisation, t ex sanders. Det blir lätt en ”rörig” organisation eftersom organisationen är organisk och förändras lätt. Han har ett fåtal personer med högt förtroende och de har varit med länge. En stabil organisation, rättsstaten i detta fallet, är en fördel runt en sådan ledarstil och de brukar inte dra sig mot politiska makten eftersom de liksom gillar röran.
”Härska och söndra”-tekniker är en ledarstil bidrar till rörigheten och motverkar konkurrerande ledare i organisationen. Den ålderns, fyrtiotalister, ledare var han en vanlig ledartyp. Han verkar väldigt frisk för sin ålder.