Spiltmått?

D

Dolores_88

Vad är spiltmåtten för C och A ponny?

Tacksam för svar!! :bow:

Det var det jag trodde! :idea:
Har måttat 134+10 och 107+10 men det verkar ju så himla smalt! :crazy: Hur kan man tillåta det undrar jag?
Jaja, jag har plats så det räcker till flera dm mer än minimimått, det känns skönt! Ville bara veta säkert.

Tack ska du ha! :bow: :bow: :bow:

Oj, finns det maximum mått också?
Jag kan tänka mig att det är för säkerhetens skull, att de inte får vända sig och fastna. Men vad är för stort då?

Nu hänger jag inte riktigt med?
Om jag ska göra spiltor så delar jag helt enkelt av en box som är 3 m bred. Då får C-ponnyn ungefär 155 cm och A-ponnyn ca 135 cm (med tanke på att det blir en upptill 1 dm bred mellanvägg). Är det bra/dåligt?

:confused:

jag tycker att det låter som utmärkta mått..
a-ponnyn får 20 cm extra och c-ponnyn 5 cm extra.. eller du kanske ska dela upp det på 12,5 cm extra för a-ponnyn och 12,5 cm extra för c-ponnyn..

själv skulle jag nog i detta fall dra av hästarnas mankhöjder från 290 (så bred som de båda spiltorna är tillsammans, mellanväggen bortränad) och sedan dela på den kvarvarande centimetrarna..

så om hästarna är 97 cm och 136 cm så blir det
290-233=57
57/2=28,5
då blir spiltorna 125,5 cm för a-ponnyn och 164,5 för c-ponnyn..

Liknande trådar

Hästmänniskan Vi letar C-ponny till vår dotter och har hittat en intressant 4-åring som är 139 cm, men hur stor är risken att en 4-årig welsh (valack)...
Svar
8
· Visningar
1 358
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 448
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 275
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Jag kikar på hästannonser och hittar en ponny som går som ridskoleponny. Den ligger på medelsvår c nivå i dressyren! Det måste väll...
Svar
13
· Visningar
1 383
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama