Kurre

Trådstartare
Är det någon som vet var man kan få tag på Spillers foder nära Strömstad?

Eller iaf så nära som möjligt?

Hjälp?

Sv: Spillers

Hej!

Tyvärr vet jag inte var du kan beställa i Strömstad! Men vi beställer hem en pall i taget- levereras direkt till stallet. Har du möjlighet kan du kanske gå ihop med några andra och beställa en pall. Vill du veta mer kan du PM:a mig!

Mvh / Fia

Sofia72 skrev:
Hej!

Tyvärr vet jag inte var du kan beställa i Strömstad! Men vi beställer hem en pall i taget- levereras direkt till stallet. Har du möjlighet kan du kanske gå ihop med några andra och beställa en pall. Vill du veta mer kan du PM:a mig!

Mvh / Fia

Har själv försökt få tag på Cool mix men det verkar omöjligt. Har ni gått ihop och beställer privat eller hur har ni gjort? Det ska finnas någon återförsäljare i dina trakter men jag har icke lyckats komma i kontakt där. Har du lust att PM;a mig skulle jag bli jätteglad!

nära o nära.. Naturnära på Hisingen i Göteborg saluför Spillers...:d

Grapewine skrev:
www.ka-trading.se finns det en återförsäljningslista.

Jo, den listan har jag. Återförsäljaren närmast mig verkar inte vilja sälja något; ringer iallafall aldrig upp fastän jag ringt säkert 10 ggr. Ka-trading gör inget åt det heller.

Finns det något annat märke som har något liknande Cool-mix? Någon som vet?

Är det inte cool mixen som det är något i som man inte får använda om man tävlar? Eller var det någon annan sort? Vet att det var spillers iaf.

Oj, vilken dålig servise! :eek:

Kan du inte pröva med Dodson & Horrell? De har en massa olika foder. Finns säkert nåt som liknar Cool Mix. Jag använde Pasture Mix till min förra och det funkade superbra! Luktade jättegott och hästen älskade det!

http://www.brogaardenisweden.com/

Vet ej om/varför man inte får använda det vid tävling. Förhoppningsvis innehåller det inget farligt.

Jag har från flera håll hört att det verkligen fungerar men vet dessvärre inte varför, kanske något med magnecium samt långsamma kolhydrater?

Tack för länken, ska kolla närmare. Tycker det kan vara värt ett försök att ändra kosten förutom allt det andra vi gör för att varva ner hästen.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 238
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 865
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
981

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka