Spela Jeopardy på nätet

D

daysi

Vad jag förstår måste man registrera sig på blip.se för att kunna göra det nu för tiden. Kostar det något? Funkar det bra? Måste skaffa mig lite allmänbildning...hehe
 
Sv: Spela Jeopardy på nätet

Är gratis, jag fick inte just det att fungera, men det var i skolan jag testade... i övrigt så fungerar blip mycket bra tycker jag...
 
Sv: Spela Jeopardy på nätet

Skulle registrera mig nu...men då behöver de PERSONNUMMER!? Förstår verkligen inte varför, och det framgår inte heller! Det känns lite oseriöst... Dessutom står det att "om någon säger att de fått ditt personnummer från blip.se, tro inte på honom/henne!" Bara det "knutby-uttalandet" känns väldigt konstigt... Oseriöst, helt enkelt.

Är det ingen som undrat över det?
 
Sv: Spela Jeopardy på nätet

De flesta seriösa communities kräver personnummer nu för tiden och det gör de av den enkla anledningen att folk inte ska kunna utge sig för att vara någon annan än den de är. Utan personnummerkrav kan pedofil-Arne, 57 år, enkelt registrera sig och påstå sig heta Anna och vara 11 år. Det är lite svårare att fuska med sådant om man måste ha ett personnummer. Dessutom kan ju inte en person fuska och registrera flera användarnamn.

Sedan är det många barn som är på blip.se och det kanske är anledningen att de uttrycker sig lite fånigt och har sådana "knutbyuttalanden".

Jag är själv medlem på blip.se och tycker att det är ett okej ställe. Dock är det väldigt mycket störande reklam och sedan är det, som sagt, en låg medelålder. Men spelen är roliga (de få man kan spela utan att betala. :p)
 
Sv: Spela Jeopardy på nätet

Ville bara tillägga en sak angående personnummer, det är inte särskilt svårt att hitta på ett, om man bara vet hur det är "uppbyggt", men det känns samtidigt lite mer seriöst om man måste ange det på sidan.
 
Sv: Spela Jeopardy på nätet

Jo, det är sant att man på nätet aldrig kan lita på att den man pratar med är den som han/hon utger sig för att vara.
Men som du säger: det blir lite mer seriöst med personnummerkrav.
Så jag håller inte alls med daysi om att det skulle lukta oseriöst bara för att blip.se vill ha personnummer.
 
Sv: Spela Jeopardy på nätet

Nej, tycker som du...
Dom flesta stora communitys/andra sidor har idag personnummer som ett krav, vilket är bra :)
Dom som är bäst på det där är väl Lunarstorm, även om jag inte gillar sidan annars så känns det verkligen mycket säkert och seriöst när man ska uppge sina personuppgifter m.m.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Tips på bra app som spelar vågljud utan att dränera batteriet över natten? Gärna gratis, men okej om den kostar en mindre summa också...
2
Svar
27
· Visningar
1 016
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
1 219
Senast: Mint
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
966
Senast: Cattis_E
·
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
846
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp