Speedy på operationsbordet!

Marvin

Trådstartare
Håll tummarna för min lilla pälskling som buköppnades idag på eftermiddagen. Hade en perforation av tarmen och en bit fick tas bort. Jag har ingen aning om vad han har fjölat i sig som rivit upp tarmen så, men jäkla tur att att han kom in i tid, och att de öppnade i tid, han verkar inte ha fått någon infektion ännu.

Som ett bifynd hittade man stora förändringar på hans pankreas, som nu är biopserade när de ändå var inne. Efter att ha jobbat på den humana gastro-kirurgen är jag livrädd för pankreasförändringar, varför skulle en 5 år gammal katt ha det???

:cry::cry::cry:

IMG_0993.jpg
:love:
 
Sv: Speedy på operationsbordet!

Åh, jag håller tummarna för din lilla gubbe! Har du hört nåt än?
 
Sv: Speedy på operationsbordet!

Ingen feber ännu iaf, bra tecken!
Han har inte velat äta ännu, så han tvångsmatades idag.
Sen verkar det råda viss förvirring på djursjukhuset då vet på avdelningen sa att tarmen inte hade öppnats, men man får ju hoppas att kirurgen som sa att han tagit bort en bit av tarmen visste vad han gjorde. ;)

Räkningen var i förmiddags uppe i 16 000....
 
Sv: Speedy på operationsbordet!

Han är självklart försäkrad. Frågan är hur mycket av kostnaden den täcker.:crazy:
 
Sv: Speedy på operationsbordet!

Nu är Speedy-weedy hemma igen! Med tratt, till hans systers stora förskräckelse. (Hon har verkligen levt upp när han var borta då hon har kunnat leka som hon vill utan att få stryk.)

Sluträkningen blev 20 000, vilket jag ändå inte tycker är så dyrt med tanke på buköppning och flera dygn på sjukhus, och inkomst på jourtid.

Försäkringen täckte 15 000. :)
 
Sv: Speedy på operationsbordet!

Åh, va skönt att han är hemma igen! Och tur att du hade försäkring med den "lilla" räkningen...
 
Sv: Speedy på operationsbordet!

Uppdatering:

Ikväll har Speedy fått somna in för gott. Somnade spinnande med huvudet i min hand.

Mattes älskade kisse, du finns för alltid i våra hjärtan.
 
Sv: Speedy på operationsbordet!

Det förstår jag verkligen att det är.

Våran gammelkatt dog i vintras, och jag saknar honom så. Vi har två katter till, men han fattas mig.
 
Sv: Speedy på operationsbordet!

Beklagar och fäller en tår för dig och Speedy.
Att mista en älskad vän är alltid hårt och det känns som någon jäkel sliter ut hjärtat på en.
 
Senast ändrad:
Sv: Speedy på operationsbordet!

Tack alla.
Jag trodde också att den här tråden skulle ha ett lyckligt slut, men så blev det tyvärr inte. Han blev aldrig riktigt bra efter operationen, och när jag kom hem från nattjour förra helgen var han plötsligt rund som en boll, trots att han inte ätit ordentligt på flera dagar. :crazy:

Stora mängder fri vätska i buken och en massiv infektion, de erbjöd sig att öppna honom och titta efter, men sa att de till 99,9% inte skulle kunna göra nåt. Då ville jag hellre låta honom slippa, och få somna in när jag var med honom.

Nu vilar han i trädgården han alltid längtade ut till. :cry:
 
Sv: Speedy på operationsbordet!

Å nej! Jag beklagar verkligen sorgen. Fy vad ledsen jag blev för er skull!

Kan en infektion verkligen komma efter 3 månader, det är ju skrämmande! Då har man ju verkligen blivit säker på att det ska gå vägen.

R.I.P vackra kissen!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp