speedibeet

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare twinnie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 878
T

twinnie

Hej!

Är det någon här som ger speedibeet till sin häst?
Va tycker ni om fodret?
Har ni märkt någon skillnad på era hästar sen ni började fodra med speedibeet?
Hur mycket ger ni och hur länge har ni fodrat med speedibeet?

Sv: speedibeet

Våra får bara 1 dl vardera i kraftfodret för att blanda ut med. Funkar jättebra, är superdrygt och sväller fort (15-20 minuter cirka).
Bättre än vanlig betfor på det viset. Har gett det ca 2 år nu.
Jag började med det när jag ville prova melassfritt foder till min gamla häst som hade problem med rasp, och ja, raspen blev mycket lindrigare av att jag tog bort onödigt socker ur foderstaten.

Bara + för Speedibeet.

Tror du speedibeet kan vara något för ett häst som lätt blir lös i magen?

Ja det tror jag nog det kan. Är ju nyttigt med extra fibrer också.

Hade en häst som inte tålde vanlig Betfor (blev lös i magen), men väl tålde Speedibeet.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 142
Senast: Efwa
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 562
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
963
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka