Speedi Beet

_Runaway_

Trådstartare
Funderar lite på att börja ge hästen (fånghäst) Speedi Beet, och minska på Kraften, som ju faktiskt (tack HH) innehåller mer onyttigt än vad jag trodde och fick ut av Kr*ffts foderbeskrivning. Speedi Beet verkar ju bra med tanke på att det inte innehåller socker som vanlig betfor. Har lite frågor om fodret

- Kan man säga att SB påverkar magen positivt? Någon som tex. sett skillnad på sin häst efter att man börjat fodra emd det? Att det balanserar upp?
- Någon som har näringsinnehållet på svenska? alltså MJ och Smrp.
- Återförsäljare i Sthlm? PM:a gärna det.
- Pris? och hur mycket ger man vanligtvis?
 
Sv: Speedi Beet

Vad är det för onyttigt som Krafft innehåller men inte deklarerar?
 
Sv: Speedi Beet

Har en kompis i stallet som provat speedibeet och hon var nöjd, dock har hennes häst plåtmage och blir varken bättre/sämre oavsett. Man behöver inte gå så mkt, det sväller betdligt mer och snabbare /har jag för mig) än vanlig betfor. Det sägs ju vara bra för fånghästar, jag hade nog provat om jag var du! Innehåll och återförsäljare har jag dock ingen aning om...
 
Sv: Speedi Beet

PM på väg..

P_M: tack för svaret! Ska nog prova det. Någon som vet återförsäljare?
 
Sv: Speedi Beet

Vad är Speedi Beet? Typ som betfor, fast utan socker?

Jag är inte heller så glad på Krafft, har försökt få tag på innehållsförteckning på deras foder, men bara fått till svar att det innehåller melass som bindemedel :confused:

Är oxå lite nyfiken på onyttigheter, om du vill pma..?
 
Sv: Speedi Beet

vill också veta vad krafft innehåller...om du har tid/ork...pm:a gärna mig med:angel: :angel: :angel:
 
Sv: Speedi Beet

_Runaway_ skrev:
Funderar lite på att börja ge hästen (fånghäst) Speedi Beet, och minska på Kraften, som ju faktiskt (tack HH) innehåller mer onyttigt än vad jag trodde och fick ut av Kr*ffts foderbeskrivning. Speedi Beet verkar ju bra med tanke på att det inte innehåller socker som vanlig betfor. Har lite frågor om fodret

- Kan man säga att SB påverkar magen positivt? Någon som tex. sett skillnad på sin häst efter att man börjat fodra emd det? Att det balanserar upp?
- Någon som har näringsinnehållet på svenska? alltså MJ och Smrp.
- Återförsäljare i Sthlm? PM:a gärna det.
- Pris? och hur mycket ger man vanligtvis?
Jag och min kompis hade det ett år när min skulle banta och hennes var en fånghäst! Vi såg inget negativt med SB, hon fick inte fång mera och min gick ner i vikt.
Det var lite bökigt att få tag i men vi hade en mellanhand som hjälpte oss. Det är dyrare än betfor, men lätt att använda.
Näringsinnehållet kommer jag inte ihåg ,men det är 95% sockerreducerat.
 
Sv: Speedi Beet

Eftersom ni är flera så kan jag skriva det här, har inte tid nu bara men jag lovar att det kommer senare ikväll!
 
Sv: Speedi Beet

Så här står det på hemsidan för vår lokala återförsäljare

Dry matter (Torrsubstans?) 90%
Protein 10%
Oil 0,7%
Fibre 16%
Ash 9%
strach -
Sugar 5%
Copper -
Calcium 0,7%
phosphorus 0,1%
Arailable Phosphorus 0,05%
salt 0,3%
Magnesium 0,3%
Lysine 0,45%
methionine 0,15%
M&C 0,3%
Threonine 0,4%
Tryptophan 0,1%

DE Horse mj/kg 12,4
 
Sv: Speedi Beet

Lite försenat, men här är innehållet i K. Rehab

REHAB
Kli av skalad havre 22
Lusern 17
Korn 16
Vetekli 15
Vete 12
Potatisprotein 4
Melasserad betpressmassa 3
Fruktos 2
Betmelass 2
Sojaolja (av livsmedelskvalite) 2
Koksalt 0,8
Lysin 0,05
 
Sv: Speedi Beet

Polly_Mulle skrev:
Det är dyrare, men är det inte så att man gör av med mkt mindre? Att det är drygare?
Nej jag tyckte inte att det var drygare, men jag ger inte så mycket i vanliga fall heller så...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp