Jag tänker att antingen har vi gemensamma mål för var vecka, eller så sätter vi upp våra egna mål i början av vecka här och redovisar under veckans gång vad vi gör och hur det går.
Jag tänker ju som alltid grunder och har tänkt så här för mig själv;
Vecka 1 Öka intresset för kong; leka, ha den på flirtpole, göra uppletanden.
Vecka 2 Start; vara noggrann med startsignal och anvisning - att hon börjar där jag pekar på cm, att hon startar med lite motstånd i halsbandet (hög vilja att börja söka), olika storlekar på kong
Vecka 3 Uthållighet; tid, olika storlekar på kong - större sök område större bit - litet sökområde liten bit
Vecka 4 Störning; svårare miljö (men görbart - balansera tid/miljö/erfarenhet)
Markering under 4 veckor - se till att intresset för helkong är högt, lägga in koppeldrag i lek, lägga in att hon får bara ta kong i rörelse - markering på helkong i lågintensiv lek, leta upp helkong + markering, belöna med en annan kong än den hon hittat, göra bitarna mindre 1/2 1/3 1/4 1/5 1/6.
Jag tänker att jag vill jobba med markeringen parallellt under dessa fyra veckorna, vi har gjort några av stegen reden men vet inte riktigt var vi står.
Det här är bara mina anteckningar som jag har klurat på att jag vill göra och tar gärna emot andra förslag om ni har andra tankar ni tycker hade varit bättre.