Specialfoder med Glucosamin eller vanliga fodret +Glucosam?

pippilotta

Trådstartare
Fick reda på att Tilda har fel på sina höfter och veterinären rekommenderade ett specialfoder med Glucosamin.

Tilda kan även äta sitt vanliga foder Standart med tillskott av Glyco-Flex , men den kostar så mycket så jag undrar om jag kan köpa vanlig Glycosamin på apoteket och ge henne.

I så fall hur mycket skall hon ha , hon väger 30 kg.

Tacksam för svar!

Sv: Specialfoder med Glucosamin eller vanliga fodret +Glucosam?

Vad menar du med "vanlig glukosamin"? På Apoteket finns väl både Aptus glukosaminpreparat och Seraquin för hund, det står på förpackningen hur mycket du måste ge.
Srn finns det en hel uppsjö med andra glukosaminpreparat i djuraffären och på internet; i regel är alla preparat dyra om man har stor hund. Vet att många är nöjda med både Aktiv Hund och Biopets produkter.

Sv: Specialfoder med Glucosamin eller vanliga fodret +Glucosam?

Kapar tråden! Jag ger biopet Glucosamin till min 32kg hund och undrar vart man kommer över billigare glukosamin då denna burk snart är slut? Man brukar väl ge till hästar, går det att köpa samma till hund kanske och blir det då billigare?

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 353
Senast: Castellini
·
Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 332
Senast: Kiwifrukt
·
Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 240
Senast: SusieQ
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka