Speakertext

Tasse

Trådstartare
Sitter och jobbar med klubbens fälttävlan som går av stapeln om drygt en månad.
Jag har nu fixat en del funktionärer och har lyckats "fånga" en person som jag tror är som gjord för uppgiften att vara speaker i terrängen.
Men för att göra det hela mer intressant och för att få ett bra tempo i allt så undrar jag vad ni som är på tävlingar gärna vill veta om ekipagen som är ute i terrängen och tävlar. Tidigare resultat, mål, ja allt som ni tycker är intressant att veta.
Kom med förslag så jag för ihop något bra man kan ge ryttarna när dom kommer som sedan vidarebofodras till speakern.

Lite roligt som kan komma från en speaker att flera skrattade gott på en fälttävlan då hoppspeakern/domaren annonserade sin dotter som nästa tävlande på familjens egna häst, speakern nämde det som "mina uppfödningar båda två", vilket ju var helt korrekt.

Tacksam för all hjälp.
Klasserna som tävlingen går i är CNC*, Debutant för häst och lätt för d-ponnier, om det har någon betydelse vilket jag inte tycker.

Sv: Speakertext

Vi har en speaker har i nordvastra USA som ar helt underbar, han drar regelbundet halvdaliga skamt om de tavlande.

Tidigare i somras var det en valkand lokal tranares fodelsedag, sa sjalvklart skralades det "Happy Birthday" over speakersystemet, uppfoljt med ett "John, you know we love you, and all find you extremely attractive!" (John ar INTE sarskilt snygg, och rejalt overviktig!;))

For nagra veckor sen ramlade flera ryttare i rad av i vattenhindret vilket denna speaker tyckte var valdans kul. "Oh, she decided to cool off in the water jump. It's such a hot day out... Splish, splosh, can you hear her walk? Splish, splosh, she's trying to catch her horse..."

Lite senare red min kompis Marc forbi bilen speakern sitter i; "Marc, you better stop smiling at the ladies in the audience and start focusing on your riding!":p

Sa visst, tidigare resultat osv. ar alltid trevligt, men en speaker med humor slar nog allt!

Jag lyssnar gärna på tidigare resultat men vill även veta mer om hästen. Vad hästen gjort innan, föräldrarnas ev resultat osv.
Är det juniorer och YR så är det alltid kul att höra framtidsplaner inom ridningen men även "privat".

Sen uppskattar jag också en bra speaker som finner sej. "Hanna ville känna efter om vattnet var varmt" när hon trillade av i vattnet...

Däremot tycker jag en speaker som säger " och de är högt över varje hinder" på alla hästar, även de som inte är det lika gärna kan vara tyst. :crazy:

Gärds brukar ha en härlig, kunnig speaker. :idea:

Som nervös förälder så tycker jag om när speakern redovisar hinderresultaten (särskilt på banor där man inte ser så mycket). Tex Lina felfritt över hinder nr. 2, Lisa utan inrapporterade hinderfel över hinder nr. 4 osv. En speaker sa om alla att hon var "gott gåendes" vilket jag tyckte lät kul..

Som nervös förälder så tycker jag om när speakern redovisar hinderresultaten (särskilt på banor där man inte ser så mycket). Tex Lina felfritt över hinder nr. 2, Lisa utan inrapporterade hinderfel över hinder nr. 4 osv. En speaker sa om alla att hon var "gott gåendes" vilket jag tyckte lät kul..

håller med! Det är a och o om man inte ska få nervproblem. :idea:

Jag brukar försöka ställa mej hos en funktionär som har kom-radion på så man hör där..

En bra speaker hinner med att rapportera banan, prata om ekipagen och ändå andas.

Tack för alla svar hittills, fyll gärna på med mer om ni kommer på något.

Jag ska snart iväg och träffa speakern ifråga, då ska vi prata om detta bland annat, så det tar jag med mig.
Men som sagt fyll gärna på med mer om ni har.

//Tasse

Trådlån

jag ska snart iväg på min första deb. FT och jag hörde på en tävling förr där speakern berättade ganska mycket om häst och ryttare, tillochmed skola om det var aktuellt.. jag skulle tycka att det var superskoj om man berättade om mig men om dom vill ha information, står det i ryttarmeddelandet då lr? och ska man skriva ner på ett papper vad man vill att dom ska säga lr?..:crazy::crazy::)

Jag tycker också om som åskådare om speakern drar skämt och berättar vad som händer under banan, både allvarlig och "skrattigt"..:)

Liknande trådar

Körning I senaste Ridsport finns en artikel om körningen. Det är Christer Pålsson som reagerar på bristen av utveckling inom körningen. Han har...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
17 597
Fälttävlan Jag måste bara skriva av mig samt fråga om det får gå till såhär på tävlingar.. Jag var i Mariestad i helgen och startade FT, det var...
2
Svar
22
· Visningar
2 535
Senast: Murray
·
V
Fälttävlan Nu är en helg fylld med fälttävlan över och jag tänkte berätta för er hur min helg med Fälttävlans-SM i lag för ponnier såg ut. Eftersom...
Svar
19
· Visningar
2 650
Senast: eapige
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka