J

jojjogalopp

Nu undrar jag, När jag läser så står det att man har sprutat hästen för den har spatt?? vad är häsen får?
gör vet, det eller en klinik??
kan man spruta en spatt häst utan att rönka??
dumma frågor karnse men frågar man inte så får man ej någott veta.:rofl:

Sv: Spatt

Man måste nog röntga för att konstatera spatten före man sprutar. Och det innebär väl att hästen får antiinflamatoriskt direkt i leden. Spatt är ju en inflamation..... Veterinär är den enda som får spruta direkt i leder, Och det bör nog alltid göras på klinik, tycker alla ledbehandlingar ska göras där även om jag vet att så inte är fallet....

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 452
Senast: Zetly
·
Hästvård Någon som vet anledningen till att hästen ska stå på box i 24 h efter att den sprutats i en led? Jag glömde fråga veterinären och jag...
Svar
16
· Visningar
1 291
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 125
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka