yrbin

Trådstartare
Hej
Ringde veterinären idag för min pålle har inte varit riktigt bra och veterinären misstänkte spatt. så på måndag åker vi till kalmar för att göra utredning och röntga. Men vill ha tips hur ni gör med era spatthästar, eller som vet mycket av spatt. Kan man smörja med något, kyla. Han är en 21årig arabvalack. tips hur man ska träna de. Något man kan ge de i fodret. Hur bra är operationen nån som vet priset på det. Jag vill veta allt om spatt och hur man behandlar det och undviker att det blir sämre mm. Tacksam för svar. Yrbin

Sv: Spatt

Jag hade en ponny med spatt (bara ena bak), det vi behövde tänka på var att han behövde lååång uppvärmning innan t ex tävling. Vi var på djursjukhuset många gånger och röntgade men det förändrades inget så till slut sa veterinären att jag fick rida som vanligt. Lycka till med din häst!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 433
Senast: mackan
·
Hundhälsa Har någon här gjort testat för hjärnhinneinflammation? Veterinären misstänker att Ascot ev har det :cry:. Det är dock inte säkert utan...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: Acto
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 386
Senast: pews1972
·
Hästvård Varning för långt och rörigt inlägg... Jaha. Efter att ha haft massa problem med min pålle så beslutade jag mig för att skaffa ny häst...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 399
Senast: Coolfrees
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?