Spatt samtliga tre glidleder

JossanW

Trådstartare
Hej

Finns det någon här som har en häst, eller har haft en häst, som har spatt på samtliga tre glidleder?
Jag läser mycket om spatt men oftast så är bara en glidled påverkad.

Finns det någon som kan dela sina erfarenheter om KRAFTIG spatt, alltså samtliga tre glidleder är påverkade?

Sv: Spatt samtliga tre glidleder

Min kompis islänning hade så på båda bak, de var alla ihopväxta och han klarade böjprov ua när han var 18 år. Den aktiva fasen var dock innan hon köpte honom, så man vet ju inte hur han mått innan. Enligt ägaren har han inte varit halt en dag, och det kan jag tro, sjukt tuff liten häst, men ont har han nog haft.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Är det någon här som har en häst som blivit opererad för spatt? Min häst kommer opereras inom kort och jag undrar lite om hur...
Svar
0
· Visningar
459
Senast: Biet
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 307
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
553
Senast: Grazing
·
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 800
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21