spårvagn i göteborg

Om man inte förmår att läsa sig till ett biljettsystem i en stad med ens eget förstaspråk, hur gör man då om man någon gång är utomlands? Åker taxi överallt?
Det behöver inte vara något problem. Jag kan nog tycka att som turist är tex sl till krånglat och förstår att det uppstår problem och missförstånd. Västtrafik ibland också, men som turist har jag frågat mina vänner boendes i Gbg och då har det gått bra. Förutom senast när min telefon var för gammal för deras app och var då utelämnad till automaterna på spårvagnen vilket funkade fint förutom sista resan.. Då bor jag ändå inom SL-nätet och har svenska som första språk, ändå lyckas jag finfint ta mig runt i Europa, även på ställen där de varken pratar svenska eller engelska vilket är de språk jag kan tala, så det beror helt på hur systemen är.

Om man inte förmår att läsa sig till ett biljettsystem i en stad med ens eget förstaspråk, hur gör man då om man någon gång är utomlands? Åker taxi överallt?
Eftersom det var jag som startade tråden...
Enkelt!!
Man åker inte utomlands! :D
(och det är inte för att jag är rädd för att inte kunna förflytta mig, utan helt enkelt för att jag inte har någon som helst längtan att resa... Senast jag var utomlands - utöver korta besök i Helsingör o på Åland - var när min man fyllde 30, vilket är snart 17 år sedan...)

Ack, i den riktiga spårvagnshuvudstaden Norrköping kan man köpa sin biljett PÅ varendaste vagn som rullar, bussar likaså. Eller i en quickomat som finns typ överallt, eller med appen. Absolut enklare och mer tillgängligt än i Göteborg ju!

(jätteointressat för topic, jag vet. Men jag var bara tvungen att inflika detta så att alla förstår att det finns en proffsigare spårvagns-stad :D )

Jag ska som av en händelse till Norrköping imorgon, så jag får väl testa en kringkring med spårvagnen för att bekräfta detta och förgylla min ensamma hotellkväll...

Jag ska som av en händelse till Norrköping imorgon, så jag får väl testa en kringkring med spårvagnen för att bekräfta detta och förgylla min ensamma hotellkväll...
Gört' som vi säger här! Och inboxa om du vill ha sällskap en stund om du befinner dig i centrala stan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka