Spärra sida

MissFideli

Trådstartare
Hur gör man om man vill spärra en sida så att den inte går att besöka på en dator? Går det med alla sidor? Alltså skulle jag hypotetiskt kunna spärra Buke från min dator?
 
Sv: Spärra sida

öppna startmenyn, tryck på kör.
skriv "%windir%", går in i mappen system32, in i mappen drivers, in i mappen etc.

öppna filen som heter "hosts" i anteckningar, genom att högerklicka på den och välja "öppna med".

skriv in webbadressen du vill spärra, ett mellanslag, sedan "127.0.0.1"

välj spara, och stäng alla webbläsarfönster du har öppna. öppna webbläsaren igen, och försök gå in på sidan du just spärrade :)
 
Sv: Spärra sida

ja, man kan spärra buke, min sambo gjorde det förra veckan, men han vill inte tala om hur han gjorde för nu är han rädd att jag ska spärra nån sida för honom. Men visst kan man spärra sidor...
 
Sv: Spärra sida

*haha* nu har han förklarat!

man gick in på "Verktyg" - "INternet alternativ" - "Innehåll" -
"Aktivera" - "Gokändaplatser" - sen skriver du in vilken sida då, och trycker på "aldrig",
sen ska man nog skriva in ett lösenord och så där... alltså en kan gå in på sidan men inte den som inte kan lösenordet...


så gjorde han iaf :)
 
Sv: Spärra sida

Mycket onödig kommentar!

Jag tror att alla vid det här laget vet vad du tycker om IE men det är fortfarande den webläsare som har störst antal användare.

Jag är heller ingen större anhängare av "pyttemjuk" jag kör Opera, Firefox och IE i nu nämnda ordning, men det kostar mig inte speciellt mycket att hjälpa de som använder deras webläsare.
 
Sv: Spärra sida

hmm, nu undrar jag, var den verkligen det? jag menar, om man vill spärra en sida, så går det lätt att göra det i internet explorer, men det är lika lätt att komma åt sidan, man drar ner en annan webbläsare. vill man så kan man, men om man låser ip:t på det hostnamet så går det ej att komma åt den, utan att på förhand veta ip-adressen till, tex aftonbladet.se. sen kan du givetvis låsa hostsfilen också, så endast system och en adiminstratör, tex dig, kan komma åt och pilla i den.
 
Sv: Spärra sida

A_K_N skrev:
Mycket onödig kommentar!

Jag tror att alla vid det här laget vet vad du tycker om IE men det är fortfarande den webläsare som har störst antal användare.

Jag är heller ingen större anhängare av "pyttemjuk" jag kör Opera, Firefox och IE i nu nämnda ordning, men det kostar mig inte speciellt mycket att hjälpa de som använder deras webläsare.

jag skulle vela säga att kommentaren VAR nödvändig.. hur hade hon annars veta att det bara funkar för IE och inte till FF ????
bara min fråga iaf?
hoppas att jag får ett glatt svar, för det var med ett leende på läpparna som jag skrivet detta ;)
 
Sv: Spärra sida

nej som sagt det är ganska enlkelt att spärra sidor. men frågan är bara vilken väg man vill välja då det finns massor.. skulle jag vara du så skulle jag leta upp någon hemsida med en guide och bara föjla den :)
 
Sv: Spärra sida

Jodå om Baka_kun skrivit IE eller möjligtvis Internet Explorer, inte med det ordval han nu använde.

Som sagt jag är själv ingen större anhängare av "Pyttemjuk" ;)

P:s. Jag har försökt förklara för både dig och Baka_kun i tidigare trådar att de flesta av detta forumets användare har MYCKET små kunskaper när det gäller datorer, programhantering och internet. Ni måste inse detta och ge hjälp på basicnivå. D.s.
 
Senast ändrad:
Sv: Spärra sida

Ja, men är det lika lätt att ta bort spärren på sidan då? Finn sdet inget som man kan använda sig av, typ lösenord eller nått?
 
Sv: Spärra sida

jag hade en liknande fråga för ett par veckor sen... tror att man i IE kan lösenordsspärra vissa sidor (du har väl fått ett tips om IE ovan tror jag). be någon i din närhet välja lösenord så är det fixat! (förutsatt att du inte har fler webläsare än IE, men dom får du väl avinstallera isåfall.. ;))
 
Sv: Spärra sida

Som jag har skrivit förut via brandväggen eller i visa routrar och då kvittar det vilken webbläsare personen kör :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: SaraXX
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
633
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 405
Senast: Amha
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp