Spärra länkning

M

MillyM

Jag har gjort en julkalender där jag vill spärra luckorna så man inte kan öppna förrän det är rätt datum. Har ni någon aning om hur man gör?

MillyM
 
Sv: Spärra länkning

Ingen som vet?

Då får jag nog sitta och länka dem efterhand, varje dag. Kalendern ska användas som ett lotteri, men det får bli nästa jul. Kanske jag kan få hjälp av någon i skolan innan dess.

MillyM
 
Sv: Spärra länkning

Har du bara använt html?
För annars kan det ju vara smart att använda något skriptspråk, t.ex. PHP eller ASP.
 
Sv: Spärra länkning

Jag säger som fredde. Om du har möjlighet använd något annat språk... typ php. Det du kan göra då är att titta på dagens datum - dvs hämta dagens datum, och om det matchar det datumet då länken ska vara aktiv så är den klickbar, inte annars.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
286
Juridik & Ekonomi Jag var i tingsrätten under hösten där gärningsmannen dömdes, jag var målsägande. Nu fick jag hem en dom från hovrätten som inte ändrar...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: gul_zebra
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 959
Senast: Wille
·
Tjatter Äntligen är det dags att börja öppna alla våra adventskalendrar! :bump: Spänningen är olidlig, blir det en till IKEA-kalender hemma hos...
36 37 38
Svar
754
· Visningar
37 423
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp