Spårelement?

aramis

Trådstartare
vad betyder det när det står på kraftfodret att det även är tillsatt spårelement? Är det samma som spårämnen? (järn, mangan, jod och kobolt. (finns flera??))

Varför skriver man inte ut dom i innehållsförteckningen istället?

Sv: Spårelement?

vetinte om det är samma sak, men vissa foderfirmor skriver ut spårämnena. Hästens behov av spårämnen är så liten det rör sej ofta om några mg/100 kg häst. Är inte så många som räknar med spårämnen när de gör foderstatwe tror det är därför de inte skriver ut det på förpackningarna.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag letar febrilt efter ett lämpligt mineralfoder, ja eller ett mineralfoder och sen kanske rena mineraler att komplettera med. Nedan...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: maddie202
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 160
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 118
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 944
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Orolig katt i bil