Sv: Spårämnen/mikromineraler i grovfoder!
Jag misstänker att hon inte förstod eller avsiktligt svarade på ett sätt som gör att hon inte ljuger bara inte säger hela sanning.
Skickade följande som replik till henne och kommer att ligga på ifall jag inte får svar.
"Du menar alltså att ni anger det faktiska innehållet av olika mineraler, spårämnen och vitaminer och inte enbart det ni tillsatt av varje enskilt ämne. Detta var en stor lättnad att höra."
Det kan du nog tyvärr glömma. Det dom anger är näringstillsatser, dvs. dom anger inte heller totalmängden mineraler i fodret utan tillsatt mängd.
Här är ett exempel:
HippoSelection Standard
Näringstillsatser spårämnen, per kg
Järn mg 750
Detta är tillsatt järn och inte totalt järn i produkten. Det är jag övertygad om.
Jag tror dock inte att hon på Svenska Foder, Susanne Edlund, avsiktligt ljög. Hon förstod nog helt enkelt inte Hannas fråga. Brist på kompetens kan man kalla det.
Jag misstänker att hon inte förstod eller avsiktligt svarade på ett sätt som gör att hon inte ljuger bara inte säger hela sanning.
Skickade följande som replik till henne och kommer att ligga på ifall jag inte får svar.
"Du menar alltså att ni anger det faktiska innehållet av olika mineraler, spårämnen och vitaminer och inte enbart det ni tillsatt av varje enskilt ämne. Detta var en stor lättnad att höra."