Spår och lukter/kissa...

S

Sandra_L

Hur får man ens hund att ignorera tiklukter och nosa på själva spåret istället? Min hund är skitsnabb och lyfter på benet så fort han kan mot en buske och är det löpkiss nånstans så tappar han koncentration totalt och kan inte spåra där över huvudtaget.. Hur avleder jag detta? Kan tillägga att han är extrmt tik och markeringstokig..

Sv: Spår och lukter/kissa...

Hm, förstår jag dig rätt om det är i spårarbetet som han börjar leta tikdofter och pissar ner? Är hunden tillräckligt motiverad och förstår till 100% vad den ska göra?
Jag skulle fundera över målbilden, är det tillräckligt viktigt för hunden att komma till slutet?

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 099
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 454
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 387
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 649
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka