Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har den sprungit in och ut ur skogen gissar jag på hund, en ensam varg mer håller sin riktningen ditt den är påväg utan att "hoppa runt och leka".Ensamt djur (alltså inga skospår av människa alls i närheten) som sprungit in och ut i skogen och på vägen, med ganska exakt 10cm från botten till toppen. Snö är kul!
Visa bifogad fil 83426
Järv kanske? Obs noll expert, skulle googla björnspår för att jämföra men fick upp en bild på järvavtryck.Är det någon som ser direkt vad det här är för djur som lämnat spår i snön?
Stort som en liten människohand ungefär.
Visa bifogad fil 83420
In och ut var iofs en beskrivning av att den kom från bergssidan genom “passet”, ut på vägen ca 50 meter och sedan vidare in i skogen på andra sidan. Det är ett hyfsat rakt spår som visar en ganska jämn marsch-takt.Har den sprungit in och ut ur skogen gissar jag på hund, en ensam varg mer håller sin riktningen ditt den är påväg utan att "hoppa runt och leka".
Järv kanske? Obs noll expert, skulle googla björnspår för att jämföra men fick upp en bild på järvavtryck.![]()
Tittar jag mer på spåret så är det väldigt karaktäristiskt för ett stort hunddjur.Järv kanske? Obs noll expert, skulle googla björnspår för att jämföra men fick upp en bild på järvavtryck.![]()
Okej, missuppfattning från migIn och ut var iofs en beskrivning av att den kom från bergssidan genom “passet”, ut på vägen ca 50 meter och sedan vidare in i skogen på andra sidan. Det är ett hyfsat rakt spår som visar en ganska jämn marsch-takt.
Eller kass beskrivning i ord….Okej, missuppfattning från mig![]()
Järv är ett mårddjur och spårstämplarna är rätt lik grävling + jag tror @sjoberga bor för långt söderut för att ha järv inpå knutarna.Järv kanske? Obs noll expert, skulle googla björnspår för att jämföra men fick upp en bild på järvavtryck.![]()
Längs vägkantenSnön ser lite smält ut? Då är ju spåren lite större. Skulle gissa på hund.
Svårt att avgöra om det är varg och hund på bara ett avtryck så, ta bild på flera så man ser hur det gått, varg och hund sätter tassarna (höll på att skriva fötterna...) olika, varg i mer rakt spår än hund.
Påminner om min huskys! Jisses vilka avtryck han kan lämna!
Haha, okej då. Om det inte är den där raringen Joplin som rymde från nordens ark.Järv är ett mårddjur och spårstämplarna är rätt lik grävling + jag tror @sjoberga bor för långt söderut för att ha järv inpå knutarna.![]()