Halvautomatiska vapen?

Det är ju bara att bestämma.
Som med yrkesmässig trafik eller uthyrning av bostäder.

T.ex. allt som ger inkomster som skall redovisas.
Ägande av jaktmark, försäljning av kött samt ersättningar av olika slag.
Jordbruksfastigheter är verksamhet per definition.
Lätt vet jag inte.
Vid grytjakt är det räv och grävling som gäller så kött blir det inget sålt (även om jag läst recept på grävling så är det en nog inget som säljer), pälsen från räv har ju gått att sälja men är nu mera en trög/död marknad.
Sälja grytjakt har jag aldrig hört om men kanse finns.

Skulle väl vara isåfall att grytjakt på räv förekommer för att kunna sälja mer jakt eller/och kött ifrån vilt där räven tar ungarna men där är inte grytjakten den yrkesverksamma.

Så vidhåller att licens för revolver eller pistol utan aktivt medlemskap i passande klubb/förening inte går här iallafall, möjlighet att polisen bedömer annorlunda på andra platser.

Förutom det som redan nämnts om att den här sortens vapen som man vill förbjuda är kompatibla med stora militära magasin så kan de också väldigt enkelt göras om till helautomat med exempelvis en switch. Och att ha en switch är helt tillåtet det med, det krävs inget tillstånd.

Vapnet blir förstås väldigt olagligt i samma stund som man sätter i en switch men problemet där är exakt detsamma som med stora militära magasin - att det inte är menat att användas på det viset bryr sig knappast en gärningsman om. Sedan finns det även en del annat som kan användas och som antingen konverterar vapnet helt eller gör det "i princip" helautomatiskt. Förslaget skulle innebära ett förbud mot att inneha dessa anordningar, oavsett om man har satt in dem i vapnet eller inte.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
2 101
Senast: OUL
·
Övr. Hund Vi har ett danskt jaktlag som kommer varje år och jagar på våra marker. De är mest vid den andra gården men ibland även här där vi bor...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 807
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka