Sv: Spanska hästar! "Del 4"
Tyvärr så känns det nästan här som om det är fel att ha en pre, att det är märkvärdigt på något sätt.
Har knappt velat lägga ut på bilder på fb ens för jag nästan skämts? Men jag älskar ju min skorpa och vill dela med mig av alla framsteg men alltid så ska folk hacka på hästen..
är nere för är häxjakt på min häst, min sambos brors tjej har sin 17årige travare i mitt stall och han är lägst i rang och har fått märken på sig.
Visst, ett är bitmärke men finns även rivmärken. Men det är absolut ozzy som gör dessa, Ehh gör hon sina på sig själv då eller? Dom säger att hon misshandlar hennes häst.. Ehh okey liksom!
Dom står i fönstret och tittar när jag släpper ut, hennes häst "flyr i panik ut ut stallet" för att ozzy jagar honom , enligt dem alltså! Sanningen är att jag går bakom med spö för han ska alltid riva ner hö från min bale så jag travar på honom. Ozzy står då och tuggar hö i som box och bryr sig inte pm honom för fem öre, när jag släpper ut henne så står hon en bra stund och tittar sig omkring utanför stallet innan hon sakta går ner till hagen.. Men det tror dom inte på!
(Vi har staket format från stallet ner till hagen så dom går själva och jag har även en häst till som är högst i rang).
Jag tappar allt intresse av att va i stallet! Hon vill dela av hagarna men det betyder att jag måste gå med en häst till en annan hage och hinner inte det på morgnarna, därav dom går ut lösa..
Usch, vilket gnäll!!