Spanska hästar! "Del 4"

Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Så, nu har vi beslutat att hon åker tillbaka. Så idag åker hon, känns jobbigt men det går inte. Var meningen att jag skulle rida henne en dag i veckan och de andra dagarna satsa på min treåring, de andra dagarna skulle sambon rida henne vilken ni förstått inte finns en chans att det går!
Jag orkar helt enkelt inte och iom att hon inte fixar vara i skogen så går det inte, kanske lättaste vägen men måste tänka långsiktigt och även om vi just nu förlorar så mycket pengar på detta beslutet är det bästa alternativet.
Surt sa räven :(
Aja, nu ska jag hoppas att min lilla skorpa kommer repa sig efter allt. Prognosen är inte den bästa och jag har tappat all energi nu.
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Usch tycker synd om dig :( Men har nog missat vad det är med din andra tjej ?
Men du gjorde rätt som skicka tillbaka den andra hästen , det ska vara kul att ha en häst !
Kram Tesora
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Lilla Ozzy har haft blod mask trots avmaskning och sen blev hon besatt av ekollon och ekträd, så kolik som visade sig sedan vara skador på blodkärlen... Nu vet vi inte hur det kommer sluta alls, vet sa att vi aka vara glada att hon lever! Synd att jag inte förstår hur man lägger in bilder så jag kunde visa vår skorpa :))
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

PICT1142.jpg

För markören över bilden så kommer det upp tre alternativ det är den sista IMG code du ska kopiera och sätta in ;)
Var tvungen att testa själv! så länger in en bild på min kung och drottning :love:
Tesora
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Vad tråkigt, men du tog rätt beslut. Det ska som sagt vara roligt att ha häst och att konstant vara rädd för att bli skadad är inte särskilt trevligt. Vad söt din lillhäst är, hoppas att hon kryar på sig.

Pink_angel: Härliga före och efterbilder på Duna, bra jobbat! Nu äntligen fattar jag varför har tyckt hennes namn verkat bekant, vi har ju köpt häst från samma ställe.

Äntligen ska tant och jag få vara med på torsdagshoppträningen igen efter hennes sträckning. Det ska bli roligt!:) Slänger in en bild från en pay and jump i somras.
817eea1e.jpg
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Hon är jätte söt ju :love::love:
Hoppas verkligen hon blir frisk fort nu !
Tesora
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Tack! :)) ja, vi hoppas det med!!
Sambon ska ringa vet igen i morgon igen och kolla om de nya proverna så håller tummarna!
Älskar denna lilla häst, hon är verkligen vår skorpa, underbar i hanteringen och mysigaste lilla hjärtat som finns :) vet inte vad vi gör om hon försvinner, har suttit många nätter med hennes huvud i knät medans hon har haft ont :((
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Tack så hemskt mycket! Jasså vad roligt, vad heter din lilla "tant" då? Iraphels Girasol kommer ju också dit han kom från Spanien, så provred honom också.

Vad roligt att ni ska vara med och hoppa igen, själva ska vi åka på klubbhoppning på söndag :)

=) //Pink
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

[

Jag tycker såklart P.R.E hästen är fantastisk och rolig att jobba med MEN jag har lite problem med de som hävdar att alla är gudasnälla och enkla. P.R.E hästar är ofta känsliga, framförallt från ryggen och kräver sin ryttare för att verkligen komma till sin rätt. QUOTE]

Hållet med dig! Jag älskar min ston för att de är nyfikna, orädda pch arbetsvilliga. Man rider nästan alltid med ett leende på läpparna! Faktum är dock att den lättaste äv våra iberiska damer är lusitanon. Hon är en riktigt bussig häst! Mina PRE-ston är lite skarpare men om det handlar om ras eller individer kan jag inte säga! Jag skulle inte rekommendera PRE till en ovan eller lite rädd/osäker ryttare. Även om jag kan sätta upp vem som helst som kan rida på mina hästar, så är jag inte säker på om det skulle gå bra så länge om ryttaren var osäker/mesig... Mina är kvicka damer med en tydlig egen åsikt som nog kan ta över snabbt om de får chansen!
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

KL

Har nyligen köpt min allra första p.r.e :D Har tidigare varit i "halvblodsvärlden" men alltid drömt om en egen spanjor. Jag har mycket att läsa in mig på känns det som ^^
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Hennes högvördighet tanten heter egentligen Financiera och är sitt smeknamn till trots bara 7 år gammal.
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Åhhhh nu fick vi svar på några prover och blodvärdena var bättre!!! Åhhhh min lilla skorpa! Nu ska vi börja sakta men säkert börja motiona henne så ikväll blir det en liten runda ner till sjön :))
Så glad!!!
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Roligt! Du har många fina hästtimmar framför dig! Bilderna ovan visar ju det, men
det många nog inte tror/vet är att många PRE är roliga hopphästar! Kanske inte för de ryttare som vill upp på de riktigt höga höjderna, utan mer för oss som tycker det är kul med lite hobbyhoppning!
Jag har precis börjat hoppas min 4-åring och hon älskar det!
Pigg och snabb i benen, lättlärd, modig och mjuk som en katt!
Tjejen som hjälper mig är hoppryttare och hon är imponerad över hur snabbt hon fattar och vilken kolla hon har på benen!
 
Senast ändrad:
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Instämmer verkligen! Kan ju tillägga att de är grymma tidshoppningshästar. Väldigt kul att se folks blickar när man kommer till hopptävlingarna också ;)
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Oki, då var hon nog inte där när jag tittade på Duna, fast med närmare eftertanke så var ju tant bara 1 år då. Hahah skulle nog inte klassa henne som tant ;) Duna är ju iofs 9 och kallas för vilddjuret :P
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Åh vad roligt! GARTTIS =D skönt att det börjar vända för er och oj så söt hon är :)
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Tack :) hon var underbar på promenaden ingår och hon njöt väldigt mycket :)
Så i natt sov både jag och gubben riktigt gott :)

Har ni haft några sjukdommar på era? Kolik, fång, dåliga hovar eller liknande?
 
Sv: Spanska hästar! "Del 4"

Duna åkte på två veckors hög feber förra vintern utan någon förklarlig anledning, troligtvis ätit frost/lera och åkt på något...

Sen har hon väl lyckats med det mesta.. typ ett staket genom benet å så... men det är ju ingen sjukdom :p.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp