Spånpellets till häst med fång?

Taefill

Trådstartare
Sand verkar inte gå att hitta en fredag mitt i vintern, så jag måste försöka hitta en annan lösning åt hästen som står med fång.
Han står nu på kutterspån, men tanken slog mig att spånpellets (eller riktigt fint sågspån om man kan få tag på det?) kanske är bättre? Eftersom det ju blir finare och mer kompakt, då borde det ha bättre avlastande egenskaper och lättare att "gräva ner" tån i för hästen. Är det någon som vet/har erfarenhet eller tankar om vad som är bäst när sand inte finns tillgängligt?

Sv: Spånpellets till häst med fång?

När min häst fick fång så hade jag tjock halmpelletsbädd i boxen. Det dög utmärkt enligt veterinären.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 805
Senast: Calmiche
·
Hästvård Försöker orientera mig i djungeln mellan barfota och "standardskodd" häst eftersom min häst inte riktigt fungerar inom något av de...
Svar
6
· Visningar
3 402
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 405
Senast: alazzi
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 057
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka