S
Sandrew
Ett påstående från en vän: Spannmål är inte bra för hästar, de är inte konstruerade för att äta det...
Åsikter??
Åsikter??
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
milly skrev:Nja, hästar är ju egentligen GRÄSÄTARE (grovfoderomvandlare) och det kanske ligger viss sanning i det där. Men att det skulle vara direkt dåligt för dom om man ger rimliga mängder... det tvekar jag på.
Sandrew skrev:Jo visst jag håller med, jag tror inte att det kan vara bra i för stora mängder. Känner dom som har tagit bort spannmålet helt och ger endast musli (utan spannmål) och mineraler till sina hästar. Är sugen på att testa men eftersom jag kan träna min häst ganska hårt ibland så krävs det att han klarar sig på det. Tror att det skulle funka....ska ta reda på lite mer runt de att sluta med spannmål, man måste få det att funka lika bra (han har fri tillgång till grovfoder ute på dagarna och ger inte så tok mkt kraft som många andra gör)
Sandrew skrev:. Känner dom som har tagit bort spannmålet helt och ger endast musli (utan spannmål) och mineraler till sina hästar. )