Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Risken för förorening kan inte nog betonas, samma gäller många andra typer av industrifastigheter som gamla transformatorstationer, verkstäder osv. och även om de redan är omgjorda till bostäder. Innan man köper är detta något som måste kollas upp extremt noga och även vem som blir ansvarig för sanering om det upptäcks i ett senare skede.
 
Skulle inte vara något problem för mig. Villkoren i köpehandlingarna måste man gå igenom lika noga som köpare även när det är en mäklare som gjort upp dem och friskskrivningsklausul är vanligt och påverkar inte så mycket.
jag får känslan, av hela den annonsen, att det står "vi gör allt vi kan för att bli av med huset utan att behöva ta ansvar för alla de fel som finns".

Jag är rätt trött på att så mycket säljs med friskrivningsklausul. Köplagarna har ju tillkommit av en anledning.
 
jag får känslan, av hela den annonsen, att det står "vi gör allt vi kan för att bli av med huset utan att behöva ta ansvar för alla de fel som finns".

Jag är rätt trött på att så mycket säljs med friskrivningsklausul. Köplagarna har ju tillkommit av en anledning.
Jag kommer sälja med friskrivning. Huset är byggt nån gång på 1800-talet och jag har bott och renoverat sedan 2005, men det är ett gammalt hus och jag kan inte ta ansvar för något jag inte känner till skulle kunna bli ett framtida problem för en köpare, alltså säljs det i befintligt skick med friskrivning.
 
Skulle inte vara något problem för mig. Villkoren i köpehandlingarna måste man gå igenom lika noga som köpare även när det är en mäklare som gjort upp dem och friskskrivningsklausul är vanligt och påverkar inte så mycket.
Utan mäklare måste man som köpare även kontrollera att säljaren verkligen äger fastigheten/lägenheten. Sen lär avtalet nog vara rätt hemsnickrat...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp