Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Tretex... Tackar nu vet jag vad det är jag plockat ner i huset...
Rev en mellanvägg med det på vardera sida och har det på väggen bakom kaminen, INTE länge till, där ska upp nåt värmetåligare, även om det har funnits där innan kaminen kom och det uppenbarligen inte börjat brinna än... Det är dock det bästa att starta en brasa med..
 
https://walkerwylie.co.uk/property/woodlands-terrace-park-glasgow-g3/

Alltså, gillar man öppen planlösning så är väl det här rätt häftigt. Snacka om mycket rymd! För mig ser det dock mest opraktiskt ut, om än imponerande. Och den där trappan hade jag inte vågat ta mig an i annat än klarvaket och spiknyktert tillstånd :nailbiting: Den fantastiska stuckaturen gör dock att jag nääästan skulle kunna fundera på att slå till ;)

Den är ganska billig sett till läget men så har den också katastrofalt dålig “energy efficiency score”, förmodligen eftersom det är en k-märkt byggnad från 1850-talet, så det kostar nog en slant eller fem att värma upp den på vintern.

Blir också lite irriterad över att man byggt ett så pyttelitet kök när man har allt det utrymmet. Mina grannars lägenhet är lite liknande och jag stör mig på det där också. En av de bästa grejerna med vår lägenhet är det stora köket!

Sen funderar jag på den något malplacerade stolen mitt på golvet i vardagsrummet… Vad är det liksom tänkt att man ska göra där? Hade det inte varit bättre med, säg, ett soffbord? :D Nä, "opraktisk" summerar den nog rätt bra tycker jag!
 
https://walkerwylie.co.uk/property/woodlands-terrace-park-glasgow-g3/

Alltså, gillar man öppen planlösning så är väl det här rätt häftigt. Snacka om mycket rymd! För mig ser det dock mest opraktiskt ut, om än imponerande. Och den där trappan hade jag inte vågat ta mig an i annat än klarvaket och spiknyktert tillstånd :nailbiting: Den fantastiska stuckaturen gör dock att jag nääästan skulle kunna fundera på att slå till ;)

Den är ganska billig sett till läget men så har den också katastrofalt dålig “energy efficiency score”, förmodligen eftersom det är en k-märkt byggnad från 1850-talet, så det kostar nog en slant eller fem att värma upp den på vintern.

Blir också lite irriterad över att man byggt ett så pyttelitet kök när man har allt det utrymmet. Mina grannars lägenhet är lite liknande och jag stör mig på det där också. En av de bästa grejerna med vår lägenhet är det stora köket!

Sen funderar jag på den något malplacerade stolen mitt på golvet i vardagsrummet… Vad är det liksom tänkt att man ska göra där? Hade det inte varit bättre med, säg, ett soffbord? :D Nä, "opraktisk" summerar den nog rätt bra tycker jag!
Inget räcke runt hålet för trappen var lite spännande. Jag skulle lätt ramla ned där en natt när man ska upp och kissa och inte riktigt tänker sig för... Köket känns som ett kök som är på ett kontor, där man liksom bara har en stor gemensam yta för möten och lunch/fika.
 
Inget räcke runt hålet för trappen var lite spännande. Jag skulle lätt ramla ned där en natt när man ska upp och kissa och inte riktigt tänker sig för... Köket känns som ett kök som är på ett kontor, där man liksom bara har en stor gemensam yta för möten och lunch/fika.
Ja, precis så!
 
Alltså huset är jättefint (ingår björnmattan tro?)
Men
Alla rum är högre stånds-aktiga, förutom köket som ser ut som ett tjänste/grovkök och ett badrum som är hypermodernt?
Säljs med friskrivningsklausul. Englasfönster och uppvärming med gaspanna. Lär bli kyligt eller dyrt i vinter, vinden från havet tar nog bra tag där..

https://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-limhamn-malmo-kommun-strandgatan-92b-20548817

(edit: I beskrivningen står det blandat 2-3 glasfönster, så bättre)
 
Mnja jag ser golvskador i nästan varenda parkett. Mattan på övervåningen ?
Läcker taket ? Det står en hink "utplacerad" bredvid skorsten.
Läget är förvisso outstanding men det är VÄLDIGT mkt att göra på det huset... Och inga billiga åtgärder om man vill behålla "stilen".
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp