Inte ett hus men kanske platsar ändå. Lite väl mycket färg för min smak
https://www.skandiamaklarna.se/hitt...764090/?utm_medium=referral&utm_source=hemnet
Apropå förstörd då
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte ett hus men kanske platsar ändå. Lite väl mycket färg för min smak
https://www.skandiamaklarna.se/hitt...764090/?utm_medium=referral&utm_source=hemnet
Inte irreparabelt och det går fort att måla om. Jag försökte se bortom möblerna.Apropå förstörd då
Jag tror att det är fåtöljer. Överlag tror jag också lägenheten är extremt svårmöblerad pga vindsvåning och snedtak, och att de försöker dölja det med vidvinkelförvridning på varenda foto eller något. Finns kanske inget vettigt att göra i den där lilla smatten annat än att sitta i en fåtölj för 45 papp och titta på sin andra lika snordyra fåtölj?När vi köpte vår lägenhet funderade vi lite över att vardagsrummet verkade så överstylat och inte framställdes på det sätt som det faktiskt använts, främst för att det huvudsakligen utgjordes av två soffor som stod mittemot varandra mitt i rummet. Det såg snyggt ut, men knappast särskilt praktiskt. Men alltså det HÄR tar ändå priset:
Visa bifogad fil 137187
Vad är det tänkt att man ska göra där? Är det här någon slags specialsoffor som i själva verket gör något helt annat än att bara vara soffor? Så fula (sorry), och så fullständig malplacerade i ett så intetsägande, vitt rum!
Rustikt!
Rustikt!
Beror på hur långt bort elnätet är. Är det långt kan det löna sig att överväga en bra off-grid-anläggning.Just det jag älskar!
Undrar vad det skulle kosta att dra dit el.
Beror på hur långt bort elnätet är. Är det långt kan det löna sig att överväga en bra off-grid-anläggning.
Tycker det ser helt drömmigt ut!
Tror det beror lite på vilken standard du tänker dig. När jag undersökte möjligheten att låta bygga ett litet hus på hjul skulle det kosta ca 80 000 att göra det självförsörjande på el, men då är ju förbrukningen relativt (väldigt) låg. Samtidigt finns folk som bor off-grid och har exakt alla elektriska bekvämligheter.Synd man inte kan söka på adress.
Skulle gärna leva offgrid annars, men det verkar himla dyrt?
Solceller och gasol!Synd man inte kan söka på adress.
Solceller och gasol!
Jag har goda vänner som har stugor långt bort i väglöst land och de har till och med frysskåp med solceller.
Så värst offgrid är det ju inte, det är ju grannar inom några hundra meter. De och gården på samma väg lär ju ha el. Några hundra tusen för att dra fram el kanske om den grävs ned.Synd man inte kan söka på adress.
Tror det beror lite på vilken standard du tänker dig. När jag undersökte möjligheten att låta bygga ett litet hus på hjul skulle det kosta ca 80 000 att göra det självförsörjande på el, men då är ju förbrukningen relativt (väldigt) låg. Samtidigt finns folk som bor off-grid och har exakt alla elektriska bekvämligheter.
Nej, men ett par veckor i sträck även på vintern.Bor de permanenta så?
Det ser inte isolerat ut däremot om man kollar tjockleken på väggen vid fönstret.
Ja... Fast såhär års får man se till att göra det mellan typ 09-16, för de verkar inte ha haft råd att köpa en lampaJag tror att det är fåtöljer. Överlag tror jag också lägenheten är extremt svårmöblerad pga vindsvåning och snedtak, och att de försöker dölja det med vidvinkelförvridning på varenda foto eller något. Finns kanske inget vettigt att göra i den där lilla smatten annat än att sitta i en fåtölj för 45 papp och titta på sin andra lika snordyra fåtölj?
Det är därför de har så hårda fåtöljer; de känns så tydligt att ingen lampa behövs. Dunkkkk.Ja... Fast såhär års får man se till att göra det mellan typ 09-16, för de verkar inte ha haft råd att köpa en lampa
Det ser inte isolerat ut däremot om man kollar tjockleken på väggen vid fönstret.
Jag undrar också vad det är för vita klunsiga saker bakom sofforna? Är det vanliga väggkontakter som ser helt bisarra ut pga vidvinkeln?När vi köpte vår lägenhet funderade vi lite över att vardagsrummet verkade så överstylat och inte framställdes på det sätt som det faktiskt använts, främst för att det huvudsakligen utgjordes av två soffor som stod mittemot varandra mitt i rummet. Det såg snyggt ut, men knappast särskilt praktiskt. Men alltså det HÄR tar ändå priset:
Visa bifogad fil 137187
Vad är det tänkt att man ska göra där? Är det här någon slags specialsoffor som i själva verket gör något helt annat än att bara vara soffor? Så fula (sorry), och så fullständig malplacerade i ett så intetsägande, vitt rum!