Spänd löptik. D.A.P?

Philosophia

Trådstartare
Min äldsta tik blir både lite låg samtidigt som hon går med nerverna utanpå sig vid löp. Igår så flög hon och min andra hund ihop och idag så är hon självfallet ännu mer spänd till följd av det. Någon riktig avreaktion tycks inte riktigt infinna sig hos löptiken även om de har haft längre stunder idag när båda har umgåtts avspänt tillsammans. Det verkar dock krävas väldigt lite för att spändheten ska blossa upp. Utanför löptid så är hon istället väldigt harmonisk.

Jag ska givetvis försöka se till att båda hundarna fredas från varandra så att de inte flyger ihop igen. Men jag funderar även på vad (om något) jag kan göra för att få löptiken mer harmonisk. Kan D.A.P fungera (i eluttag och sedan spraya bädden hon brukar ligga på)?

Även om frågan fr.a. handlar om D.A.P så tar jag gärna emot tips på hur jag agera med hundarna i löptider. Det är löptiken som triggar bråket genom att hon är spänd, spattig och överdriver, men det är den andra som flyger på.

Sv: Spänd löptik. D.A.P?

Alltså jag vet att Anders Hallgren hade en egen liten stuide på Munkpeppar och hund. Han skulle skriva om resultatet i nån kommande bok.

Men inget hindrar ju att du provar. Stroppy mare eller stroppy bitch liksom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka