R

Raggis83

Jag undrar om någon vet ungefär hur mycket spån man kan få i i en sopsäck!
Jag ska få betala 10 kr per säck så det är nog billigt men hur mycket kan det gå i? Jag tänkte köpa svarta säckar som är extra tåliga! Någon som vet?

Sv: Spån

ja 125 liter oftast.... men blir det så mycket spån? Och vad väger då påsen? Kompisen betalar per kg skulle vara intressant att veta hur pris skillnaden är!

Brukar väl gå o få i ca 100l spån i dom för o ha lite kvar så man kan knyta om dom oxå. Vad det väger är svårt att säga utan att veta vad det är för slags spån, hur torrt det är osv. Råspån väger klart mkt mer än vältorkad kutter tex.

När jag hämtade sågspån på såget här blev säckarna jättetunga, vissa gick tom sönder för att det blev förtungt i dom, men när jag hämtade kutter i samma säckar så vägde dom i princip ingenting.

Okej! Då köper jag många säckar för säkerhets skull... kan ju alltid sätta dom dubbelt! För jag vet inte vad det är för spån än tyvärr, men det blir nog bra! Tack för hjälpen!

Ett tips är o ta med tejp!! Tejpar du säckarna får du i mer än om du ska knyta dem... bäst blir de om man bara viker flikarna precis över varandra längst upp, så som om man slår in en paket, svårt o förklara, hehe ;)
10:- låter iaf billigt! betalar själv 55:-/bal men då är de iof fabrikspackat o hemkört på pall... :)

Tejp.. det var smart! Ska jag försöka komma i håg! =)

vi betalar 5 kr per säck med kutterspån. Det behövs typ 5 st för att fylla en normalstor box. Sen fyller jag på ca 3-4 säckar per vecka till min ganska grisiga ponny.

Vi köper kutterspån på en såg för 10,-/säck. Vi har kraftiga säckar a´ 240 lit. Då ryms det mkt spån om du pressar ihop medans du fyller säcken. Knyter om med balsnören. Tror säckarna är köpta på en järnhandel. :) De håller ju för många fyllningar. Eftersom vi betalar/säck så är det ju bra att ha större säckar.

Samma här, betalar per säck och jag har 240 liters säckar. Jag köper dom där det säljs städprodukter och dom håller nästan hela vintern. Jag fyller dom till kanten utan att knyta igen och lastar dom i transporten.

Jag skulle rekommendera att hämta i jutesäckar istället. Spån som man hämar själv kan ibland vara lite fuktigt och det är bra om säckarna andas så att det inte bildas mögel. Sen håller jutesäckarna mycket bättre, bara att använda igen när du ska hämta mer.
Ett tips bara.

Lycka till.

Fast de rymmer nog inte lika mkt, eller? Det kutterspån vi hämtar är då torrt.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
477
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka