Spån av impregnerat trä? Bra eller dåligt?

TinyWiny

Trådstartare
Är det någon som vet om spån från impregnerat trä kan vara skadligt/dåligt på annat vis?

Eller är det som vilket spån som helst?

Sv: Spån av impregnerat trä? Bra eller dåligt?

Man ska inte ha impregnerat spån till hästarna.

Många impregneringsmedel innehåller medel för att förhindra mögel och alger, dessa medel är giftiga och olämpliga att hantera både för oss människor och för hästarna. Även många "gammaldags" medel som tjära ska behandlas med förstånd eftersom de kan vara allergi- eller cancerframkallande.

Många impregneringsmedel innehåller medel för att förhindra mögel och alger, dessa medel är giftiga och olämpliga att hantera både för oss människor och för hästarna. Även många "gammaldags" medel som tjära ska behandlas med förstånd eftersom de kan vara allergi- eller cancerframkallande.

Tack:bow:
Då var det som jag misstänkte!

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 369
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
409
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 112
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 558
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4