Spännande och intressanta hus till salu, del 2

Allt beror ju på kontexten. Men 60 kvadrat snabbrenoverad furu med fuskspröjs i ett bilberoende läge en bit utanför en medelstor stad tycker jag nog det är dyrt för..
Bilberoende? Det är 3,6 km till Vikingstad station där tåget tag 7 min till Linköping. Det tar 12 min att cykla. Vill man cykla kortare så kan man cykla typ 1,5 km mot sköldsta, och ta bussen därifrån till vikingstad station, det tar 4 min.

Och allt annat kostar minst en miljon mer i trakten, ofta uppemot 2 miljoner mer. Men det är klart, allt är relativt. Om jag bara ska tycka så tycker jag också att det är för dyrt, eftersom jag helst vill köpa så billigt som möjligt. Men tyvärr så har jag fått inse att för 2,5 miljon är det typ något såntdär man får om det ska vara närhet till någon stad. Tyvärr ofta så pass mycket renoveringsbehov att det knappt går att bo i det.
 
Bilberoende? Det är 3,6 km till Vikingstad station där tåget tag 7 min till Linköping. Det tar 12 min att cykla. Vill man cykla kortare så kan man cykla typ 1,5 km mot sköldsta, och ta bussen därifrån till vikingstad station, det tar 4 min.

Och allt annat kostar minst en miljon mer i trakten, ofta uppemot 2 miljoner mer. Men det är klart, allt är relativt. Om jag bara ska tycka så tycker jag också att det är för dyrt, eftersom jag helst vill köpa så billigt som möjligt. Men tyvärr så har jag fått inse att för 2,5 miljon är det typ något såntdär man får om det ska vara närhet till någon stad. Tyvärr ofta så pass mycket renoveringsbehov att det knappt går att bo i det.
Nej visst, men "allt annat" är dock inte 60kvm stort, dessutom med väldigt liten tomt för att vara på landet.

Jag vet hur kommunikationerna ser ut, jag bor själv i trakten, och som vuxen kan man absolut cykla smidigt, men jag skulle nog inte släppa barn att cykla själv i blandtrafik +behöva korsa gamla e4 till Vikingstad.
Men det här blir en sidodiskussion, jag tycker det är dyrt iallafall sett till vad man får.
 
Nej visst, men "allt annat" är dock inte 60kvm stort, dessutom med väldigt liten tomt för att vara på landet.

Jag vet hur kommunikationerna ser ut, jag bor själv i trakten, och som vuxen kan man absolut cykla smidigt, men jag skulle nog inte släppa barn att cykla själv i blandtrafik +behöva korsa gamla e4 till Vikingstad.
Men det här blir en sidodiskussion, jag tycker det är dyrt iallafall sett till vad man får.
Ja visst är det dyrt egentligen. Men som sagt, något billigare finns inte om man inte vill ha totalt renoveringsobjekt. Och ska man hålla sig runt 2,5 miljon så blir det inte större om man inte åker en bra bit från stan. Har man inte mer pengar att lägga så får man liksom nöja sig med mindre. Huset är lite litet för en barnfamilj ändå tänker jag, så en barnfamilj är nog inte målgruppen här. Går man upp i pris så kan man få större, en miljon ger fler kvadrat, men ofta mer renovering.

Det är ju tyvärr så att marknaden bestämmer, och ingen hoppas mer än jag att marknaden totalkraschar så att priserna kan gå ner. För helst skulle jag vilja ha större, och helst utan att behöva totalrenovera. Men vill man inte lägga mycket mer än 2,5 miljon så får man välja.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp