Spackeldamm+gravid...

P

PeRosa

Vi haller pa och bygger hus och ar i spacklingsskedet just nu. Jag ar gravid v.19. Kan spackeldammet nar man slipar vara skadlgt pa nat satt? Har sjalvklart munskydd och enligt innehallsforteckningen finns det inga farliga amnen. Nan som vet?
 
Sv: Spackeldamm+gravid...

Vi haller pa och bygger hus och ar i spacklingsskedet just nu. Jag ar gravid v.19. Kan spackeldammet nar man slipar vara skadlgt pa nat satt? Har sjalvklart munskydd och enligt innehallsforteckningen finns det inga farliga amnen. Nan som vet?


Jag tror inte det är ngn fara, spackel är ju rätt "snällt" i jämförelse med vissa andra ämnen man använder i hemmet, numera kan man oxå måla när manb är gravid om man har en vattenbaserad målarfärg, de ska inte ha några lösningsmedel.
Men försäkerhets skull skulle du kunna ringa barnmorska eller aksnke ngn slags sjukvårdsupplysning(eller vad det sistnämnda nu heter)
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 900
Senast: Huggorm
·
Övr. Hund Miss Mandy och jag blev pahoppade av en Finsk Lapphund for ett par veckor sedan och efter det ar hon klart misstanksam mot andra hundar...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 743
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Da jag fatt flera privata forfragningar hur saret utvecklar dig tankte jag att det kanske kunde vara interessant for manga har att se...
Svar
11
· Visningar
1 447
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
3 813
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp