Sovtider för era barn?

Sv: Sovtider för era barn?

Vår treåring brukar vi försöka få i säng vid 19-tiden på vardagar. Han tar god tid på sig att somna så klockan kan bli åtta innan han sover ändå. Lite senare på helger och på sommaren.

Ettåringen har vi inga rutiner för ännu, ibland somnar hon samtidigt som brorsan men oftast är hon uppe och leker ett tag till och somnar vid 21-22.
 
Sv: Sovtider för era barn?

Oliver går o lägger sej halv 8 på vardagar/söndagar och halv 10 på lördagar. Han är 5,5år.
vi går upp 7 på värdagar.
 
Sv: Sovtider för era barn?

När går era barn och lägger sig?
Vardag: Båda börjar vi läggning på vid halv åtta oftast, ibland är Fredrik trött så då får han lägga sig före.

Helger? Lite senare, inget bestämt klockslag utan det beror lite på vad vi gör osv.

Ålder på barnet?
Elin 5,5 år och Fredrik 2,5 år Fredrik har mindre sömnbehov än Elin, han vaknar före henne på morgonen och sover inget på dagarna...
 
Sv: Sovtider för era barn?

Min dotter (2 år i april):

När går era barn och lägger sig? Vid 18.30-19.00, samma vardag som helg. Vaknar mellan sju och åtta på morgonen (oftast närmre åtta...)
 
Sv: Sovtider för era barn?

Min son på 5 år lägger sig mellan 19-19.30
Då läser vi alltid en stund så klockan hinner ibland bli 8 innan han somnar.

På helgerna kan det bli lite senare, och det händer ibland att han somnar i soffan om vi har "fredagsmys".

Lillen på 1 månad, har inga sovtider alls, utan bestämmer än så länge helt själv :smirk:
 
Sv: Sovtider för era barn?

Min son på 5 månader brukar vi göra iordning för att sova vid 8 tiden. Ibland somnar han 8, ibland halv 9.
Men oftast runt den tiden. Sen vill han upp vid 6, ibland lite senare.

Vaknar ibland en gång om natten, men annars sover han hela natten.
 
Sv: Sovtider för era barn?

På dagen sover han lite som han vill, och då ibland i sin säng och ibland i sitt babyskydd.
Men vi vill inte att han ska sova så mkt sent på eftermiddagen, för då blir han jättegnällig senare och somnar jättesent.
 
Sv: Sovtider för era barn?

11-åringen brukar lägga sig runt 22 på veckodagar, framåt midnatt på helger.
16-åringens sovtider varierar litet, men oftast mellan 22-23 på veckodagar.
20-åringen har en dygnsrytm som troligen härstammar från ett parallellt universum; för alla utom möjligen honom själv förefaller den fullkomligt slumpmässig.
 
Sv: Sovtider för era barn?

Sonen som snart är 1.5 år lägger sig runt 19.00-19.30 alltid i stort sett. Gör ingen skillnad på helger eller vardagar.

Sover allt från 1-3 timmar i ett sträck mitt på dagen.
 
Sv: Sovtider för era barn?

Vår son på 2 år brukar vi lägga vid 19:30-20 på vardagar. Vi går upp mellan 5:45 och 6:15 på vardagarna. På helgerna är han oftast uppe framåt nio och sover då längre på morgonen också.
 
Sv: Sovtider för era barn?

Våra barn Hannah 3½ och Max 1½ lägger sig mellan 19-19.30. Vardag som helg, även på jul- och nyårsafton :-) De blir FRUKTANSVÄRDA när de inte får tillräckligt med sömn, och framförallt Hannah har den tråkiga ovanan att inte "sova igen" förlorad sömn. Hon vaknar, oavsett hon somnat på kvällen, mellan 6.30 och 7, och så är det bara. Det är bara gilla läget och vi har provat ha henne uppe för att sova lite längre på morgonen vissa helger, men det GÅR inte. :smirk: Så för husfridens (och främst våra barns!) skull får de lägga sig den tiden, och det funkar!
 
Sv: Sovtider för era barn?

Vår dotter är 4.5 år går och lägger sig kl 8 både under veckan och helgen. Hon är rätt trött precis runt 8 om vi nu inte har nån längre ledighet då brukar det bli senare. Sen kliver hon upp kring 6.30.
 
Sv: Sovtider för era barn?

Barn 2,5 & 5
vardagar läggning mellan 19.30- 20-tiden, insomning ca 20.15 - 20.30
helger allt från 21-22
lilltjejen sover på dagis.
 
Sv: Sovtider för era barn?

Min dotter på 12år går o lägger sig klockan9 på kvällen på veckorna.men på helgerna får hon vara uppe senare men på söndag kväll e det 9o som gäller.
Våran sån9år går o lägger sig 8a han måsste för segare person får man leta äffter han klär på sig under täcket tillomed på morgonen hahahhaha
 
Sv: Sovtider för era barn?

Dotter snart 4 år lägger sid ca 19.00 vardagar och ca 20.00 på helgen. Är vi borta någonstans så somnar hon INTE förrän vi lägger oss alt åker hem.. På nyårsafton var hon vaken till 3 och sedan vaknade hon kl 8. Det var ingen rolig dag.....

Vi går upp ca 7 på vardagarna.
Vaknar mellan 7 och 8 på helgen oavsett när hon somnat.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 050
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 922
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 424
Senast: orkide
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 297
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp