- Svar: 26
- Visningar: 3 701
Jag har sovit ungefär 18 timmar det senaste dygnet. Visst är väl det jättenormalt? Och natten innan sov jag 10 timmar. Då var det ren tur att jag vaknade i tid för att åka till jobbet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fungerar inte om jag inte sover minst 8 timmar, ibland 9-10 timmar på helgerna. Är det mycket på jobbet kan jag jobba 8-17, sova 17-18 och sen göra saker, när jag pluggade behövde jag också ibland sova en timme efter alla föreläsningar. Kroppen behöver sova ibland!
Ja, och jag har i princip slutat irritera mig på att jag ofta vaknar många gånger varje natt. Jag tycks ju funka rätt bra ändå. När jag jobbar ligger jag i sängen mellan kl 22 och 5:45, men hur mycket jag faktiskt sover är ju inte riktigt samma sak.... Fitbiten brukar tala om för mig att jag har varit vaken i alla fall i en timme under den perioden.Jag har slutat bekymra mig om antalet timmar jag sover så länge det inte är under 5 timmar. Ibland har jag bara sovit 5-6 timmar men märkt att jag inte är trött under dagen så då resonerar jag att då behövde jag väl inte mer.
Ibland blir det uppåt tio timmar och då antar jag att kroppen och knoppen behövde det.
Jag tycker du skall vara glad att du faktiskt kan sova mycket. Det är ju en viktig pusselbit i tillfrisknandet från både depression och utmattning så låt din kropp få all sömn den önskar Var snäll mot dig själv!Jag har sovit ungefär 18 timmar det senaste dygnet. Visst är väl det jättenormalt? Och natten innan sov jag 10 timmar. Då var det ren tur att jag vaknade i tid för att åka till jobbet.
Numera tar jag medicin på kvällen som jag blir trött av.@Wille eftersom du skrev en tråd i maj om att du hade svårt att sova så är det ju toppen att du idag kan sova ordentligt tänker jag
https://www.bukefalos.se/threads/att-fa-sova.1509102/