Sv: Sover barnen i er säng?
Vår 2,5-åring somnar alltid i egen säng, och har gjort det sedan hon var ca 6 mån. Kommer ibland upp på natten, men får gå tillbakas till egen säng om det inte är nåt speciellt (typ jättelessen eller sjuk).
Funkar oftast bra, blev (eller ÄR) en period när spjälsängen försvann som hon trotsade en del och gick upp 100 ggr, men vi har konsekvent sagt att hon ska sova i sin säng. Upplever att hon är trygg där eftersom hon alltid sovit där, och sover hon nångång i vår säng ligger hon bara och vänder och vrider sig och somnar inte in.
På morgonen däremot kommer hon in till oss och myser och tittar på Bamse, medans vi vaknar till (oftast runt 05.30...
)
Minstingen på 8 veckor har hittills sovit i vår säng, mest för att det är jobbigt att lyfta över honom (från spjälsängen som står brevid) var 3:e timme, men också för att han sover bättre då och för att mamma tycker det är mysigt att lukta på honom...
På dagarna sover han i sin babysitter eller i vår säng, men jag ska försöka introducera spjälsängen mer och mer, och hoppas att han kommer tycka bättre och bättre om den. Svårt att säga när det blir egen säng, men förhoppnigsvis innan halvåret.
Jag och min sambo tycker sexlivet (fortfarande) är viktigt och vill inte tappa närheten oss emellan. Det vi investerar i oss är ju en investering för VÅRA BARN och för framtiden! Alla tjänar på att vi inte tappar bort varann.
En period går det bra, men jag tror vi kommer tycka den där stunden på kvällen när det bara är jag och han, oavsett om vi bara pratar eller jag ligger på hans arm, är oerhört viktig. Oftast är det ju den enda tiden på dygnet vi faktiskt är ensamma, om än så bara i sängen eller rummet.
/Jossan