sova i sjal/vagn/säng

taccotad

Trådstartare
är det nån skillnad på antalet timmar era små sover i sjalen/vagnen/sängen? i vagnen sover vår lille (5 veckor) kortare stunder, har svårt att komma till ro och när han väl somnat så vaknar han efter ca 10 minuter. ibland sover han längre. i sängen är det likadant. men i sjalen kan han sova i tre timmar!!

Sv: sova i sjal/vagn/säng

Min minsta sover aldrig i vagnen, det är som pytt att få honom att vilja det!
I sängen kan han sova någon timma om han är riktigt trött, men oftast sover han bara en kvart eller tjugo minuter... I sjalen sover han också någon timma, om jag går med honom.

Tyvärr sover han ganska lite på dagarna, men som tur är tar han igen det på natten, han somnar mellan 20 och 21 på kvällen och sover till 7 på morgonen, sedan somnar han om vid 8 och sover en timme.

Ella sover bäst när hon får vara nära, dvs sjal, sele eller bara ligga på mitt eller pappans bröst i soffan ( M-position ).

Sover bra gör hon även i vagnen/bilskyddet om det är i rörelse, så när vi är ute och promenerar sover hon superbra i vagnen men när vi kommer in så vaknar hon tämligen fort.

På nätterna sover hon jätte bra, vi samsover och hon vill gärna ligga nära nära mig :)

vad är det magiska med sjalen? han kan skrika sig blå i ansiktet trots att man har honom i famnen, vägrar somna. men stoppar man då ner honom i sjalen somnar han nästan direkt!

ja vår lille sov jättebra i både bilen och vagnen fram till för nån vecka sen. efter det har han vänt totalt! hoppas er lilla fortsätter sova bra!

ja här kan man snacka om att ligga nära om nätterna. han vill helst ha sin näsa inborrad i min hud. jag flyttar nån dm ibland och då flyttar han efter. visste inte att såna här små kan förflytta sig hihi

Ja det hoppas jag också, men man vet aldrig ;)

Ella förflyttar sig också på nätterna, lägger henne en bit ifrån och vaknar med henne mot min mage :)

våra har sovit bäst på oss (i famnen tex i soffan), i sjal eller näranära i sängen.
våran första tvärvägrade att sova i vagn. Den minsta kunde sova i vagn ibland, men sen när de blivit ett halvår och äldre har de gillat vagnen bättre än innan.

Emilia (6v) sover nästan överallt. I vagnen sover hon när vi är ute och går men vaknar ganska snart när vi kommer in. I bärselen sover hon jämt.
Vi försöker få henne att sova i sin vagga och hon brukar kunna sova där fram till första nattätningen (vid 3), sen sover hon mellan oss. Brukar vakna en gång till tidig morgon och sover sen vidare hos oss fram till 9-10.
Men bäst sover hon på pappas mage, min mage är inte alls lika bra. Hos mig ligger hon helst mage mot mage på sidan och huvudet på min arm.

Dagtid brukar hon sova lite överallt beroende på vart vi är/vad vi gör, i soffan, i famnen, i sängen eller vagnen/selen om vi är ute.

Har inte märkt att det är ngn tidsskillnad mer än att jag/pappan lättare väcker henne om hon ligger tex i famnen/på magen.

min lilla pojk totalvägra sjal, från de han blev 6v, han tycker det blir på tok för varmt.
Så på dagen sover han antingen i vagnen eller i sin säng, i sin säng kan han sova från 30min-1,5h, i vagnen upp till 3,5!

vagnen är hel klart bäst dagtid, sängen nattetid.

han somnar aldrig på mig eller sin pappa, han vill sova själv och ha de svalt!

i vintras sov han som bäst i vagnen, nerbäddad så bara näsan syntes o det var snöstorm..:D
Då vägrade han sova inne, han SKULLE ha sin vagn.

Ja, lustig liten pojke....;)

Meja 5 veckor sover nog egentligen lika bra överallt. På dagen blir det mest selen eller vagnen. På natten sover hon i sin säng som står brevid våran med långsidan borttagen.

hur mkt kläder hade ni i sjalen då? är man inne och har trikåsjal behövs i princip inget, möjligen strumpor :)

kl

I början sov My bara i famnen på mamma eller pappa, eller liggandes på bröstet. Hon vaknade alltid om man la henne någon annanstans. I bärselen har hon alltid sovit gott och länge, där får man ju vara nära! På nätterna sov hon på min eller Mickes mage hela första månaden, sen blev det tungt o vi köpte ny säng (hade vattensäng) och sen dess har hon legat bredvid mig (mellan mig o micke). I början låg hon väldigt nära,men nu kan hon faktiskt ligga en bit ifrån. hon sover i princip hela nätter!

Vagnen var inte populär i början. Hon bara skrek o ville inte alls ligga där. Sen ko en period när hon sov bra sålänge vagnen rörde på sig, men vaknade så fort vi stannade. Nu sover hon dock jättebra i vagnen, somnar i princip alltid så fort hon hamnar där och kan sova tre-fyra timmar även om vagnen är stilla (ibland sover hon kortare givetvis).

Babyskyddet sov hon kalasbra i i början, och vaknade oftast inte när man tog ut henne ur bilen. Nu sover hon bra i den sålänge bilen rullar, men vaknar så fort vi stannar.

Nu sover hon dessutom jättebra på en kudde i soffan, vilket är kanon!

Julia

Det är så häftigt, alla är så olika! Nu idag har sonen sovit jättebra i vagnen, ovanligt! Men det är kanonbra! Han har till och med somnat själv där flera gånger och ett par gånger har han somnat i famnen och jag har lagtner honom.

han ville inte bli buren inne, de få ggr jag bar inne hade han blöja, ute hade han tunna bomullkläder o mössa, var innanför jackan.

Finns väl helt enkelt de barnen som inte vill bli burna, hur man än gör!
Han trivs bäst i sin babysitter så han kan ha koll på allt...:D

E sover bäst i säng och sjal. I vagnen sover han iofs inte dåligt, men aldrig lika länge som han sover i säng och sjal.

jovisst finns det barn som inte vill bli burna, men ofta (inte alltid såklart) är det för att folk klär på dem för mkt (tex tjocka velourkläder), eller att den som ska bära är stressad eller att man inte rör sig när man sätter upp/satt upp bebisen i sjalen.
En del funkar det att ha huvudet inne i sjalen och att lägga bebis i "vagga", men det är vanligt att de vill ha huvudet utanför sjalen och att de vill "sitta upp".

Jodå, har koll på det.
Har burit barn i många timmar innan min lille kom ut.:)

Min syster har ett glutenbarn men innan de kom på att det inte va kolik var det mååånga timmar jag bar på hennes lille knyte så hon fick vila. Han skulle ha konstant rörelse för att kunna sova.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
952
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
386
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka