Sv: sova i sjal/vagn/säng
kl
I början sov My bara i famnen på mamma eller pappa, eller liggandes på bröstet. Hon vaknade alltid om man la henne någon annanstans. I bärselen har hon alltid sovit gott och länge, där får man ju vara nära! På nätterna sov hon på min eller Mickes mage hela första månaden, sen blev det tungt o vi köpte ny säng (hade vattensäng) och sen dess har hon legat bredvid mig (mellan mig o micke). I början låg hon väldigt nära,men nu kan hon faktiskt ligga en bit ifrån. hon sover i princip hela nätter!
Vagnen var inte populär i början. Hon bara skrek o ville inte alls ligga där. Sen ko en period när hon sov bra sålänge vagnen rörde på sig, men vaknade så fort vi stannade. Nu sover hon dock jättebra i vagnen, somnar i princip alltid så fort hon hamnar där och kan sova tre-fyra timmar även om vagnen är stilla (ibland sover hon kortare givetvis).
Babyskyddet sov hon kalasbra i i början, och vaknade oftast inte när man tog ut henne ur bilen. Nu sover hon bra i den sålänge bilen rullar, men vaknar så fort vi stannar.
Nu sover hon dessutom jättebra på en kudde i soffan, vilket är kanon!
Julia