Sova hela natten?

Anine

Trådstartare
Hej, är ny här men vad är ett bättre sätt att göra entré på än att be er gamla rävar om lite råd (och svar på frågor...) :p

Nya lillvalpen är installerad och vi har kommit i rutin, förutom på ett plan. Sovningen! Vi är uppe runt (dvs minst!) 3 ggr/ natt för kiss/bajs. (I natt 3 kiss, 2 bajs, hur denna lilla plutt nu klarar av att producera detta :crazy:) Och jag börjar nu inse att jag varit ooootroligt bortskämd med gammelvovven som sov hela natten från första dagen. Valpen är ju bara 10 veckor, och jag är redan ett vrak! Hur ska detta gå?
Kan ni ge mig lite hopp ;) När har era valpar börjat få mer rutin på sovandet? Kommer det allt efterson (hoppas), eller rent av inte förrän de fått kontroll över blåsan (oh, no)

Individuellt, jag vet. Men jag behöver nog lite pepp :)

/Tack, Anine

Sv: Sova hela natten?

Jag är inte så gammal men svarar ändå;)

När får valpen sista maten? Och vilken typ av mat? Hur många mål/dag?

Sen tar det lite tid innan de kommer in i sovrutin. Väcker han dig eller du honom?

Haha Gammal i gamet ändå kanske?;)
Han får RC:s valpfoder för små hundar, gamlingen äter Klass och det ska ju valpen förhoppningsvis också göra så småning om. Tänkte han skulle få chansen att vänja sig vid allt nytt innan jag började mixtra med maten. Nu får han sista maten kl 20, har fnulat lite på att flytta fram alla mål lite och ge 08, 11, 15 och 18 istället men han verkar väldigt hungrig både på kvällen och morgonen...

Ja det är inte lätt att ha valp, även om man haft hund i många, långa år så känner man sig som nybörjare igen :) Å nej, väck inte den varg som sover, han väcker mig ;) Sover i sängen hos oss. Lite stökigt ibland, men vi slipper olyckor under natten iaf och han verkar trygg :)

Jag hade nog gett sista målet vid 18 och hellre gått upp 6 och gett mat igen. Rasta sista gången vid 23 och se vad som händer.

Först och främst - Välkommen :D Vad är det för hundar du har?

Min valp vande sig väldigt snabbt vid att vi använde nätterna till att sova. Han sov också i sängen tillsammans med mig och den andra hunden. Tror inte jag var ute mer än ett par, tre nätter första veckan och sen hajjade han. Någon natt veckorna efter gick jag ut också men i regel sov han nätterna igenom. Någon natt i början tror jag att tröttheten gjorde att jag helt enkelt la honom i sovläge igen och hoppades på det bästa, vilket gav en åter sovande valp.

Tack! Det är en lite racer-italienare som blir 11 veckor imorgon det är frågan om :D Störtskön kille!

Precis så funkade det för min gamling, var nog ute de två första nätterna och sen sov vi. Försöker söva lillen med lite "milt tvång", dvs tillbaka i sovläge, en arm runt och klappa lugnt och försiktigt, funkar väl i hälften av fallen... Misstänker att det kanske är så att det är när jag sover djupt och är svårväckt som han hinner vakna till ordentligt och bli nödig. Vi får se hur det går inatt, nu har vi flyttat fram kvällsmaten och så hoppas vi på det bästa.

Och tack för tipset, efter 3 veckor med ett snitt på 4-5h sömn/natt är jag beredd att testa allt. Inkl. att vara lite hårdare och vänta ut honom lite :)

Liknande trådar

Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 451
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 378
Senast: Inte_Ung
·
M
Övr. Hund Problemen började för 3-4 veckor sedan. Han har annars alltid sovit hela natten, från det att jag gått och lagt mig tills det att...
Svar
3
· Visningar
2 041
Senast: Dorro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025