Sova för länge?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Freddie

Trådstartare
Viktor sover natt mellan 20 och 9 numera (han har inte ätit på natten sedan han var 2 månader) och när vi var på 6-månaderskontrollen tyckte BVC-sköterskan att det var för länge utan mat :o :. Borde inte han kunna reglera det själv, alltså vakna om han vore hungrig? Jag vill ju förstås inte att han ska vara hungrig, men han är ju inte direkt liten för sin ålder (över 10 kg till 73 cm). Hade ni väckt era bebisar för att mata om de sovit längre än 12 timmar i sträck?
 
Sv: Sova för länge?

Hade ni väckt era bebisar för att mata om de sovit längre än 12 timmar i sträck?

Nej, det har jag aldrig gjort och mina barn har sovit hela nätter redan när de varit 4-6 veckor gamla. De har växt precis som de ska enligt sina individuella vikt och längdkurvor och mått hur bra som helst :cool:
 
Sv: Sova för länge?

aldrig i livet att jag skulle väckt Filip när han sov 12 timmar!!!!! De gjorde han redan som liten, och åt desto mera på dagen, Tänk dej själv om du skulle bli väckt mitt i matten, och istoppad en macka:confused:

* Jenny *
 
Sv: Sova för länge?

Eftersom han är så pass stor för sin ålder och växer som han ska skulle jag INTE väcka för att ge mat.
Varför skulle man göra det?
Han sover ju bara en timme extra mot vad som är normalt.
 
Sv: Sova för länge?

Hade ni väckt era bebisar för att mata om de sovit längre än 12 timmar i sträck?

Mina båda töser sov mellan 10 till 12 timmar/natt efter en styv månad. Jag väckte dom inte och skulle inte ha gjort även om bvc sagt att jag skulle.
Nä, passa du på och njut ;)
 
Sv: Sova för länge?

Det skulle jag absolut inte gjort, snacka om att jag är avundsjuk.
Max vaknar minst två gånger på natten för att få mat och jag drömmer om att sova en hel natt igen.

Var glad och säg till BVC-sköterskan att det är ganska förleget att man skall väcka barnet för att ge mat.

Jag var visst ett sådant barn som "sov över måltider" och BM sa till min mamma att tösen vaknar när hon är hungrig och jag är 37år, så redan då fanns det de som inte tyckte att det var en bra ide att väcka barnen så länge vikten ökade.

Njut :)
 
Sv: Sova för länge?

Tack för era svar, nu ska jag med gott samvete låta Vikke sova sina timmar. Hade han varit en tunn liten nyfödd bebis hade jag förstås väckt honom, men han är ju ett halvår och ligger mer än 2 kurvor över "den tjocka linjen" på sin viktkurva. Vikke sover öht många timmar för sin ålder, aldrig mindre än 3 timmar på dagen utöver de 13 på natten, ibland upp till 6(!) timmar.
 
Sv: Sova för länge?

Nej det skulle jag aldrig ha gjort!!! Att han sover så länge är ju bara ett bevis på att han mår bra.....Nä njut du av att du kan sova på nätterna, det kommer säkert nätter när du inte får det....
Vår pojk åt som en häst på kvällarna för att ladda upp inför natten, men sov sedan hur bra som helst... nu sover han mellan 12 o 13 timmar per natt.
 
Sv: Sova för länge?

Min sköterska lovordar Sebastian som sover 10-14 timmar per natt i sträck, och tycker att det är jättebra. Han går stadigt upp i vikt och växer bra på längden, äter bra under dagen och är jämt glad och pigg och väldigt "med" hela tiden.

Så länge det passar ens barn bra, skulle jag aldrig väcka i onödan..
 
Sv: Sova för länge?

Skulle inte väcka.... Gud vad skönt det är när dom sover och glada och pigga är dom när dom vaknar sen!
Min 12veckors bäbis sover också ca 10-12 timmar på natten utan mat.
 
Sv: Sova för länge?

Trams! Jättebra att han sover så gott och bra, bara att gratulera. Han är ingen liten bebis längre, han klarar sig utmärkt utan mat i drygt 12 timmar (nattetid). Fortsätt grundlägga bra vanor!
 
Sv: Sova för länge?

Gud vad bvc iland kan ha knäppa åsikter/tips/råd. Man SKA göra så för att man SKA. Snacka om brist på individualisering där...

Var glad över en pojke med bra sömnförmåga, min son är över 1 år och ska ammas nattetid fortfarande men det talar jag inte om på bvc för då får jag skäll, det fick jag när han var 6 månader och ammades nattetid.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 523
Senast: tanten
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 911
Senast: Bapelsin
·
Övr. Hund Just nu upplever jag en sömnbrist som jag senast upplevde under valptiden. Min kära snart tvååriga hund har nämligen bestämt sig för att...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 872
Senast: kolblakkur
·
Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
6 677
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp